Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yrityksen sisäinen mielikuvatutkimus, Case: BoKlok

Kallio, Susanna (2017)

 
Avaa tiedosto
Kallio_Susanna.pdf (1.071Mt)
Lataukset: 


Kallio, Susanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801071107
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Skanskan BoKlok-liiketoimintayksikön mielikuvaa yrityksen sisällä, erityisesti pääkaupunkiseudulla toimivien henkilöiden keskuudessa. Tutkimus suoritettiin määrällisenä tutkimuksena, johon tutkimuksen kohderyhmäksi valitut saivat työsähköpostin kautta osallistumislinkin. Aineiston keruu tapahtui yrityksessä jo ennestään käytössä olleella sähköisellä lomakkeella. Tämän lisäksi suoritettiin tutkimusta tukevia haastatteluja henkilöstön keskuudessa.

Työssä selvitettiin mielikuvien muodostumista ja niiden vaikutusta imagon ja maineen syntymisessä. Keskeisintä oli ratkaista, miten muodostuminen tapahtuu ja missä vaiheessa mielikuviin voidaan yrityksen sisällä vaikuttaa. Tämän lisäksi tarkasteltiin henkilöstön ja johdon merkitystä imagon ja maineen sisäisessä ja ulkoisessa luomisessa.

Työn teoriaosuus on pääsääntöisesti koottu markkinoinnin ammattikirjallisuudesta ja mielikuvien tutkimiseen keskittyneestä kirjallisuudesta. Myös kirjallisuuden kautta on selvitetty yrityksen sisäisen mielikuvan rakentumista ja heijastumista yrityksestä ulospäin.

Tutkimuksen tuloksena selvisi, että yrityksen sisällä vallitsee positiivinen mielikuva BoKlok-yksiköstä, vaikka ristiriidassa tämän kanssa oli löydös siitä, ettei tuotetta välttämättä suositeltaisi eteenpäin. BoKlokin sisäinen viestintä on toiminut, sillä lähes kaikki kokevat tuntevansa yksikön konseptin ja toiminnan hyvin ja kokevat konseptiin kuuluvien mielikuvien sopivan yksikön toimintaan.

Kuitenkin kehittämistyötä on selkeästi vielä tehtävä, jotta yrityksen koko henkilöstö saadaan tukemaan toimintaa niin, että tuotetta mielellään suositellaan eteenpäin yrityksen ulkopuolella. Tehty tutkimus antaa hyvän pohjan uudelle tutkimukselle, jossa voitaisiin selvittää tämän tutkimuksen perusteella tehtyjen toimenpiteiden vaikutusta yrityksessä vallitseviin mielikuviin BoKlokista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste