Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys Iisalmen uimahallissa

Kortelainen, Kimmo (2010)

Avaa tiedosto
Kortelainen Kimmo.pdf (1.578Mt)
Lataukset: 


Kortelainen, Kimmo
Savonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005129076
Tiivistelmä
Uimahalli on useassa tapauksessa kaupungin tai kunnan omistama liikelaitos, joka tarjoaa liikunta- ja vapaa-aikapalveluja asiakkailleen. Asiakassegmentit voivat uimahalleilla olla hyvinkin erilaisia, ja eri palvelut onkin usein suunniteltu vastaamaan asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin. Uimahallin liiketoimintaan kuuluu abstraktien palvelujen tarjoamista asiakkailleen, joten systemaattinen asiakastyytyväisyyden mittaaminen on tärkeää, jotta saadaan selville esimerkiksi eri palvelujen mahdolliset ongelmakohdat.

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen on mille tahansa yritykselle tärkeä asia. Asiakas toimii yrityksen liiketoiminnan rahoittajana, palvelun laadun lopullisena arvioijana ja myös arvokkaana tiedonantajana. Asiakastyytyväisyyttä tuottavat palvelun ominaisuudet ja palvelun käytöstä koituvat seuraukset. Asiakkaat myös käyttävät yrityksen tarjoamia palveluja suuremmalla todennäköisyydellä uudelleen, jos he ovat tyytyväisiä yrityksen toimintaan.

Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyttä Iisalmen uimahallissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia Iisalmen uimahallin asiakkaiden tyytyväisyyttä käyttämiinsä palveluihin kassakahvion, allasosaston, kuntosalin, ohjatun toiminnan sekä sauna/peseytymistilojen osalta sekä saada toimenpide-ehdotuksia vuonna 2013 mahdollisesti alkavaa uimahallin laajennusoperaatiota silmälläpitäen. Tavoitteena oli saada toimeksiantajalle mahdollisemman kattavaa ja monipuolista tietoa asiakastyytyväisyyden nykytasosta Iisalmen uimahallissa. Tavoitelluksi näytteen kooksi asetettiin 300 Iisalmen uimahallin palveluita käyttänyttä asiakasta. Aineistonkeruuvaihe toteutettiin viikkojen 46 ja 47 aikana marraskuussa 2009. Tutkimus oli kvantitatiivinen ja sen aineisto kerättiin survey-menetelmällä

Tutkimustuloksista käy ilmi, että vastaajat ovat tyytyväisiä Iisalmen uimahallin nykyiseen toimintaan. Toimenpide-ehdotuksia kysyttäessä lähes kaikki Iisalmen uimahallin laajennuksen eri kohteet saivat kannatusta. Suurimmaksi ongelmakohdaksi tulosten perusteella nousi tilojen puute. Tutkimustuloksilla osittain vahvistettiin jo entuudestaan tiedossa olleita asioita. Toimeksiantaja sai tulosten perusteella viimeistään nyt vahvistuksen siitä, että Iisalmen uimahallin laajennusta kannatetaan lähes varauksetta. Tutkimus oli kaikista Iisalmen uimahallilla toteutetuista asiakastyytyväisyystutkimuksista havaintomateriaalin määrältä laskettuna laajamittaisin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste