Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lasten kohtaaminen ja itsetunnon vahvistaminen Helsingin Jalkapalloklubin iltapäivätoiminnossa

Malaska, Sanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Sanna_Malaska.pdf (1.714Mt)
Lataukset: 


Malaska, Sanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802011889
Tiivistelmä
Lasten kohtaaminen ja itsetunnon vahvistaminen Helsingin Jalkapalloklubin iltapäivätoiminnossa -opinnäytetyön tarkoituksena on lisätä iltapäivätoiminnan ohjaajien tietoisuutta lasten arvostavan kohtaamisen ja itsetunnon vahvistamisen tärkeydestä sekä antaa ohjaajille konkreettisia toimintamalleja heidän päivittäiseen toimintaansa. Opinnäytetyö on tehty työ-elämäyhteistyössä Helsingin Jalkapalloklubin iltapäivätoiminnan kanssa, joka on Helsingin alueella toiseksi suurin iltapäivätoiminnan tuottaja.

Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä sekä konkreettisesta tuotteesta eli oppaasta iltapäivätoiminnan ohjaajille. Opas jakautuu kolmeen osaan, jotka ovat teoriaosuus, konkreettiset toimintamallit päivän ja vuoden eri tilanteisiin sekä toiminnallinen osuus, joka sisältää erilaisia leikkejä ja askarteluja lasten itsetunnon vahvistamiseksi. Toimintamallit ovat luonteeltaan sellaisia, että niitä on mahdollista toteuttaa iltapäivätoiminnan jokapäiväisessä arjessa ja leikkien sekä askartelujen valinnassa on huomioitu niiden sopivuus 1-2-luokkalaisten iänmukaiseen kehitykseen.

Oppaan arvioinnissa Helsingin Jalkapalloklubin iltapäivätoiminnan kuusi vastuuohjaajaa tutustuivat oppaaseen arvioidakseen oppaan käytännöllisyyttä ja antaakseen korjausehdotuksia. Vastuuohjaajat arvioivat yksimielisesti oppaan erittäin käytännönläheiseksi sekä hyväksi tukimuodoksi iltapäivätoiminnan arjen ja heidän oman ammatillisuutensa kehittämiseen.

Opas on tarkoitus jakaa iltapäivätoiminnan ohjaajille heidän perehdytyksensä yhteydessä aina ennen uutta lukuvuotta sekä jalkauttaa koulutusten avulla sen sisältö osaksi ohjaajien jokapäiväistä toimintaa. Jatkotoimenpiteenä jalkauttamisen onnistumiseksi on koulutuksen huolellinen suunnittelu ja toteuttaminen tämän opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen sekä oppaan pohjalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste