Blogin potentiaalisten lukijoiden tavoittaminen Google AdWords -hakukonemainonnalla
Häkkinen, Ville (2017)
Häkkinen, Ville
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803083160
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803083160
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle uusi tapa markkinoida blogiaan Google AdWords-hakukonemainonnan avulla. Toimeksiantajan Home Vanilla -blogi on kodin sisustukseen ja kulutukseen keskittyvä lifestyle-blogi.
Opinnäytetyön viitekehys koottiin pääasiassa Internet-lähteistä ja Googlen omista ohjeista AdWords-kampanjaa varten. Mainoskampanja suunniteltiin digitaalisen markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen perusteella vastaamaan toimeksiantajan tarpeita AdWords-kampanjaa varten.
Painettu kirjallisuus tuki teoriaosaa ja perusteluja sille, miksi pääosin Internet-lähteistä referoitua materiaaleja ja ohjeita on hyödynnetty käytännössä toteutetulla tavalla.
Kehityshankkeen lopputuloksena vietiin läpi AdWords-mainoskampanja, joka keräsi potentiaalisia uusia lukijoita toimeksiantajan blogille. Mainoskampanja jäi toimeksiantajan käytettäväksi, mikäli hän päättää markkinoida blogiaan tulevaisuudessa Google AdWordsin avulla.
Opinnäytetyön viitekehys koottiin pääasiassa Internet-lähteistä ja Googlen omista ohjeista AdWords-kampanjaa varten. Mainoskampanja suunniteltiin digitaalisen markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen perusteella vastaamaan toimeksiantajan tarpeita AdWords-kampanjaa varten.
Painettu kirjallisuus tuki teoriaosaa ja perusteluja sille, miksi pääosin Internet-lähteistä referoitua materiaaleja ja ohjeita on hyödynnetty käytännössä toteutetulla tavalla.
Kehityshankkeen lopputuloksena vietiin läpi AdWords-mainoskampanja, joka keräsi potentiaalisia uusia lukijoita toimeksiantajan blogille. Mainoskampanja jäi toimeksiantajan käytettäväksi, mikäli hän päättää markkinoida blogiaan tulevaisuudessa Google AdWordsin avulla.