Case Management, Pilotoiminen ja ohjeistus
Airaksinen, Antti (2018)
Airaksinen, Antti
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804084266
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804084266
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin ABB Oy:n Moottorit ja Generaattorit Vaasan yksikölle. Opinnäytetyön aiheena oli tutustua yrityksen käyttöön valitun CRM-järjestelmän toimintoihin ja olla mukana pilotoimassa järjestelmän Case Management-osiota Vaasan Customer Support-tiimissä. Opinnäytetyön aihe valikoitui yhteisestä toiveesta työn tilaajan kanssa.
Kehitysprojekti aloitettiin perehtymällä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja yrityksen sisäisiin opetusmateriaaleihin. Työn alkuosa käsittelee asiakkuuksien johtamista ja kehitysprojektin käynnistämisen syitä. Loppuosassa käydään läpi käyttöönotettavan Case Management-osion toimintoja ja niiden käyttöä tehtaiden ja myyntiyhtiöiden välillä.
Pilotointi toteutettiin ensiksi pienessä ryhmässä kotimaan myynnin kanssa ja myöhemmin mukaan otettiin Vaasan moottoritehtaalta AfterSales-tiimi. Pilotoinnin tarkoituksena oli testata valittujen toimintojen käytettävyys tuotantopuolella ja mahdollistaa järjestelmän hallittu käyttöönotto.
Osana työtä oli luoda ohjeistus ABB:n paikallisille myyntiyhtiöille. Ohjeistuksen tarkoituksena oli luoda yhdenmukainen käyttöohje Salesforcen Case Managementosiota. Yhdenmukainen käyttö helpottaa niin myyntiyhtiöiden työtä kuin tehtaiden työtä, jolloin ABB:n asiakaspalvelun on mahdollista palvella loppuasiakasta paremmin. Myös sisäinen ohjeistus luotiin helpottamaan varsinaista järjestelmän käyttöönottoa lähitulevaisuudessa.
Kehitysprojekti aloitettiin perehtymällä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja yrityksen sisäisiin opetusmateriaaleihin. Työn alkuosa käsittelee asiakkuuksien johtamista ja kehitysprojektin käynnistämisen syitä. Loppuosassa käydään läpi käyttöönotettavan Case Management-osion toimintoja ja niiden käyttöä tehtaiden ja myyntiyhtiöiden välillä.
Pilotointi toteutettiin ensiksi pienessä ryhmässä kotimaan myynnin kanssa ja myöhemmin mukaan otettiin Vaasan moottoritehtaalta AfterSales-tiimi. Pilotoinnin tarkoituksena oli testata valittujen toimintojen käytettävyys tuotantopuolella ja mahdollistaa järjestelmän hallittu käyttöönotto.
Osana työtä oli luoda ohjeistus ABB:n paikallisille myyntiyhtiöille. Ohjeistuksen tarkoituksena oli luoda yhdenmukainen käyttöohje Salesforcen Case Managementosiota. Yhdenmukainen käyttö helpottaa niin myyntiyhtiöiden työtä kuin tehtaiden työtä, jolloin ABB:n asiakaspalvelun on mahdollista palvella loppuasiakasta paremmin. Myös sisäinen ohjeistus luotiin helpottamaan varsinaista järjestelmän käyttöönottoa lähitulevaisuudessa.