Tilannekatsaus metallialan PK-yritysten toiminnanohjausjärjestelmistä
Eriksson, Pyry (2018)
Eriksson, Pyry
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804124543
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804124543
Tiivistelmä
Insinöörityössä opiskelijalle annettiin tavoitteeksi selvittää kohdeyritykselle oleellisimman markkinasegmentin toiminnanohjauksen järjestelmätilannetta, johon lähestymistavaksi valikoitui kyselytutkimuksen tekeminen. Markkinasegmentin rajaaminen ja lähestymistapa määriteltiin yhdessä oppilaitoksen ja kohdeyrityksen kanssa. Tutkimus toteutettiin kohdeyrityksen tiloissa ja tutkimuksen edetessä, sitä kohdennettiin ja rajattiin yhteistyössä opiskelijan esimiehen kanssa.
Kohdeyritys on asettanut itselleen suuria kasvutavoitteita, joten tutkimuksesta saatavan tiedon perusteella, yrityksen on tarkoitus löytää omia kipupisteitä sekä saada ajankohtaista tietoa markkinatilanteesta. Tuloksena projektista syntyi kattava tiedosto, joka sisältää kyselytutkimuksen vastaukset, vastauksia avaavia kuvioita ja tulosten analysointia sekä markkinoiden kolmen suurimman ohjelmiston vertailun. Tämän lisäksi tutkimus antaa hyvät mahdollisuudet ja pohjan jatkotutkimuksille.
Tutkimus tavoittaa alussa asetetut tavoitteet ja antaa yritykselle ajankohtaista ja tarkkaa dataa markkinasegmentin toiminnanohjaus järjestelmätilanteesta. Se antaa mahdollisuuden kehittää omaa toimintaa lähestymällä tyytymättömiä asiakkaita sekä tehostaa markkinointia kohdentamalla sitä potentiaalisimpiin asiakkaisiin.
Kohdeyritys on asettanut itselleen suuria kasvutavoitteita, joten tutkimuksesta saatavan tiedon perusteella, yrityksen on tarkoitus löytää omia kipupisteitä sekä saada ajankohtaista tietoa markkinatilanteesta. Tuloksena projektista syntyi kattava tiedosto, joka sisältää kyselytutkimuksen vastaukset, vastauksia avaavia kuvioita ja tulosten analysointia sekä markkinoiden kolmen suurimman ohjelmiston vertailun. Tämän lisäksi tutkimus antaa hyvät mahdollisuudet ja pohjan jatkotutkimuksille.
Tutkimus tavoittaa alussa asetetut tavoitteet ja antaa yritykselle ajankohtaista ja tarkkaa dataa markkinasegmentin toiminnanohjaus järjestelmätilanteesta. Se antaa mahdollisuuden kehittää omaa toimintaa lähestymällä tyytymättömiä asiakkaita sekä tehostaa markkinointia kohdentamalla sitä potentiaalisimpiin asiakkaisiin.