Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokauppojen vertailu Case: Stemma Oy

Mantela, Maarit (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo palautettava Mantela.pdf (656.0Kt)
Lataukset: 


Mantela, Maarit
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804205051
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantajana oli Stemma Oy, joka on suomalainen huonekaluyritys. Stemma oy on perustanut oman verkkokaupan joulukuussa vuonna 2015. Toiminta oli siis uutta ja kehitettävää löytyi. Toimeksiantaja halusi kerätä vertailua varten kilpailijoiden verkkokaupoista tietoa ja tutkia sivustojen toimivuutta asiakkaiden näkökulmasta
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Stemma Oy:n ja sen kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet. Tavoitteena oli myös selvittää, millainen jälkimarkkinointi on tehokasta ja houkuttelee asiakkaita ostamaan uudelleen. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada kerättyä tietoa testiryhmäläisten kautta verkkokauppavertailua varten.

Tutkimus toteutettiin ryhmähaastatteluna, missä haastateltiin kuutta eri testiryhmää. Jokaisella ryhmällä oli yksi verkkokauppa arvioitavana. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluna. Teemahaastattelua varten haastateltaville annettiin arviointilomakkeet, mihin oli määritelty ennalta teemat, joita ryhmähaastattelussa käydään läpi. Tarkastelun ja vertailun kohteena olivat verkkokaupan visuaalisuus, informatiivisuus, tuotteet, ostoprosessin kulku, kuljetus ja jälkimarkkinointi.

Tutkimuksesta saatujen vastausten perusteella verkkokauppojen suurimmat kehityskohteet liittyivät tuotteiden teknisiin tietoihin ja ominaisuuksiin, jotka vaikuttavat sivuston käytettävyyteen. Tutkimustulosten perusteella voitiin todeta, että testiryhmäläiset eivät pitäneet jälkimarkkinointia kovin tehokkaana tapana houkutella asiakkaita ostamaan uudelleen ja moni piti sitä tuputtavana. Haastateltavat halusivat jälkimarkkinoinnin tuovan jotain hyötyä asiakkaalle. Toimivimmaksi tavaksi todettiin alennukset ja tarjoukset.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste