Volvon Omamekaanikko-huoltopalvelu
Murtolehto, Joona (2018)
Murtolehto, Joona
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804245302
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan asiakkaan näkökulmasta Bilia Oy Ab:n Volvo Personal Serviceä ja tutkitaan tarkemmin parityöskentelyä käyttäviä asiakkaita. VPS-palvelu on pidemmälle jalostettu versio Volvon aikaisemmin lanseeraamasta Service 2.0:sta, johon lisänä tuli muun muassa parityöskentely. Siinä yhdistetään kaksi omamekaanikkoa yhdeksi pariksi ja he työskentelevät kerrallaan yhden auton parissa. Tämän palvelun avulla voidaan tarjota asiakkaalle täsmällisempää huolto- ja korjausaikaa.
Työssä kuvataan omamekaanikon toimintaa yksityiskohtaisesti sekä sitä, kuinka kahta omamekaanikkoa voidaan käyttää työparina huolto- ja korjaustoimenpiteissä. Työn jälkimmäisessä osassa tarkastellaan kahtakymmentä Olarin toimipisteessä toteutettua asiakashaastattelua tuloksineen. Haastattelujen perusteella kehitetyt ratkaisuehdotukset ovat koottuna työn viimeisessä luvussa.
Työssä kuvataan omamekaanikon toimintaa yksityiskohtaisesti sekä sitä, kuinka kahta omamekaanikkoa voidaan käyttää työparina huolto- ja korjaustoimenpiteissä. Työn jälkimmäisessä osassa tarkastellaan kahtakymmentä Olarin toimipisteessä toteutettua asiakashaastattelua tuloksineen. Haastattelujen perusteella kehitetyt ratkaisuehdotukset ovat koottuna työn viimeisessä luvussa.