Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Merkityksellistä sisältöä : Printtijulkaisu brändin vahvistajana

Väre, Jenni (2018)

 
Avaa tiedosto
Vare_Jenni.pdf (14.76Mt)
Lataukset: 


Väre, Jenni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255406
Tiivistelmä
Viestinnän ja markkinoinnin yhdentyminen on muuttanut monet yritykset ja organisaatiot sisällöntuottajiksi ja julkaisijoiksi. Perinteisten aikakauslehtien rinnalle on kasvanut laaja joukko erilaisia brändijulkaisuja.

Työn tavoitteena oli selvittää, miten brändijulkaisut voivat osaltaan vaikuttaa yleisön mielikuviin ja voidaanko julkaisuilla vahvistaa itse brändiä. Lisäksi tarkastellaan mitä lisäarvoa printtijulkaisulla voidaan luoda lukijoille ja esitellään brändijulkaisemisen kenttää, sen tärkeimpiä käsitteitä ja siihen liittyviä ilmiöitä viestinnän näkökulmasta. Aihetta pohjustetaan avaamalla brändijournalismin ja sisältömarkkinoinnin käsitteitä sekä tarkastellaan brändijulkaisujen suhdetta aikakauslehtiin. Laadullisen tutkimuksen aineistonkeruun menetelmänä käytettiin asiantuntijahaastatteluja sekä erilaisten aikakausjulkaisujen analysointia.

Työssä käy ilmi, että brändin vahvistaminen printtijulkaisun avulla edellyttää ennen kaikkea hyvää kohderyhmän tuntemusta. Tietylle asiakassegmentille suunnattu sisällöntuotanto vaatii kohderyhmän tarpeiden ja käyttötottumusten hyvää ymmärrystä. Journalistisesti läpinäkyvä ja aito toteutustapa voivat kasvattaa luottamusta brändijulkaisuihin niiden kaupallisista lähtökohdista huolimatta. Asiakaslähtöisesti tuotetut laadukkaat ja merkitykselliset sisällöt sitouttavat lukijoita ja esittävät julkaisijan asiantuntijana. Brändijulkaisuilla on mahdollista tehdä monipuolista mielikuvamarkkinointia, lisätä tunnettuutta sekä esitellä julkaisijan visiota, toimintaympäristöä ja arvoja. Sähköisten medioiden rinnalla haptinen printtijulkaisu on myös hyvä tapa erottua ja luoda lisäarvoa asiakkaille. Printtijulkaisun säilyminen ja menestys edellyttänee kuitenkin korkeatasoista ja kiinnostavaa julkaisukonseptia, joka tarjoaa ainutlaatuista sisältöä ja erottuvan ulkoasun.

Työn tarkoituksena oli tuoda uusia näkökulmia viestinnän ja markkinoinnin tekijöille. Sen tavoitteena on saada pohtimaan viestinnän ja markkinoinnin suhdetta sekä printtiformaatin luovaa hyödyntämistä muuttuvalla mediakentällä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste