Yritysilmeen uusiminen parturi- kampaamo Ponnarille
Oikarinen, Virve (2018)
Oikarinen, Virve
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255486
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee graafista suunnittelua ja yritysilmesuunnittelua. Tavoitteena oli suunnitella parturi- kampaamo Ponnarille uusi yritysilme, joka tavoittaa yrityksen kohderyhmän. Työ alkaa Ponnarin ja heidän yritysilmeensä esittelyllä. Työssä selvitettiin asiat, jotka täytyy ottaa huomioon suunniteltaessa yritysilmettä kauneudenhoitoalan yritykselle.
Suunnitteluprosessi alkoi kohderyhmän määrittämisellä, jota seuraa ideointi ja värimaailman miettiminen. Benchmarkingin avulla käytiin läpi muita Oulun kampaamoalan yritysilmeitä. Työssä selvitettiin myös graafisen suunnittelun perusasioita typografiasta brändäämiseen.
Lopputuloksena Ponnari saa uuden yritysilmeen, joka on tyylikäs, raikas, nykyaikainen ja kohderyhmälleen sopiva. Valmis yritysilme sisältää logon, käyntikortit, ikkunateippaukset, markkinointimateriaalia ja useita logovariaatioita.
Suunnitteluprosessi alkoi kohderyhmän määrittämisellä, jota seuraa ideointi ja värimaailman miettiminen. Benchmarkingin avulla käytiin läpi muita Oulun kampaamoalan yritysilmeitä. Työssä selvitettiin myös graafisen suunnittelun perusasioita typografiasta brändäämiseen.
Lopputuloksena Ponnari saa uuden yritysilmeen, joka on tyylikäs, raikas, nykyaikainen ja kohderyhmälleen sopiva. Valmis yritysilme sisältää logon, käyntikortit, ikkunateippaukset, markkinointimateriaalia ja useita logovariaatioita.