Pienyrityksen vastuullisuusviestintä, CASE: Vulture Brand
Yrjänä, Roosa (2018)
Yrjänä, Roosa
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804265618
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804265618
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä on toimiva vastuullisuusviestintä. Tarkastelunäkökulmana toimivat suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalalla toimivat pienyritykset. Tutkimusmenetelminä käytin tiedonkeruuta ajankohtaisesta kirjallisuudesta ja verkkoaineistosta. Tämän lisäksi toteutin benchmarkingin, eli aineistoanalyysin, sekä haastattelin kahta pienyritystä sähköisesti. Lopputuloksena syntyi selkeä käsitys siitä, mitä vastuullisuusviestintä on ja kuinka se tulisi toteuttaa.
Työn lopussa esittelen yleisen vastuullisuusviestinnän käsikirjan. Tämän avulla toteutin toimeksiantajayritykselleni, Vulture Brandille, suunnitelmaehdotuksen. Suunnittelin vasta-alkavalle yritykselle esittelyvihkosen, jossa Vulture Brandin vahvat vihreät arvot tulevat selkeästi esille. Opinnäytetyössä vihkosesta esitellään vain otteita, sillä valmis työ jää toimeksiantajan käyttöön.
Vastuullisuusviestintä on aiheena hyvin ajankohtainen ja uskon sen merkityksen muuttuvan suuremmaksi vuosi vuodelta. Toimivalla vastuullisuusviestinnällä yritys luo itselleen kilpailuetua sekä on osana muuttamassa alaa positiivisempaan suuntaan.
Työn lopussa esittelen yleisen vastuullisuusviestinnän käsikirjan. Tämän avulla toteutin toimeksiantajayritykselleni, Vulture Brandille, suunnitelmaehdotuksen. Suunnittelin vasta-alkavalle yritykselle esittelyvihkosen, jossa Vulture Brandin vahvat vihreät arvot tulevat selkeästi esille. Opinnäytetyössä vihkosesta esitellään vain otteita, sillä valmis työ jää toimeksiantajan käyttöön.
Vastuullisuusviestintä on aiheena hyvin ajankohtainen ja uskon sen merkityksen muuttuvan suuremmaksi vuosi vuodelta. Toimivalla vastuullisuusviestinnällä yritys luo itselleen kilpailuetua sekä on osana muuttamassa alaa positiivisempaan suuntaan.