• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite

Informaation kulku autokorjaamolla

Sani, Lauri (2018)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Sani_Lauri.pdf (984.0Kt)
Lataukset: 


Sani, Lauri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804305969
Tiivistelmä
Tässä insinöörityössä tutkittiin, miten informaatio kulkee autokorjaamolla, tarkemmin Toyota Tsusho Nordic Oy:n kahden eri toimipisteen, Toyota Kaivokselan ja Toyota Espoon korjaamoilla. Tavoitteena oli tarkastella, miten informaatio kulkee tällä hetkellä, millä osa-alueilla on parannettavaa ja mitä keinoja paremman informaation kulun saavuttamiseksi on käytettävissä. Informatiivisen viestinnän onnistuminen on yksi tärkeimmistä kriteereistä taloudellisesti kannattavassa korjaamotoiminnassa.

Työssä tarkasteltiin kahta eri pääaluetta, sisäistä viestintää korjaamon henkilökunnan välillä, ja ulkoista viestintää korjaamon ja asiakkaan välillä. Sisäisessä viestinnässä, keskityttiin korjaamon suurimpaan ongelma-alueeseen, mekaanikon ja työnjohdon välillä tapahtuvaan viestintään. Eniten tarkasteltiin tärkeintä korjaamon sisäistä viestintävälinettä, jokaisesta korjaamolla suoritettavasta työstä kirjoitettavaa työmääräintä, joka on käytännössä asiakkaan ja korjaamon välinen sopimus, mutta siis myös tärkeä sisäisen viestinnän väline. Toteustus perustuu pääsääntöisesti omiin kokemuksiin ja henkilökunnalle suunnattuun kyselyyn.

Ulkoisen viestinnän osa-alueella tarkasteltiin mitä keinoja asiakkaalla ja korjaamolla on tällä hetkellä viestiä keskenään, mitkä ovat niiden suurimmat ongelmat ja kuinka nämä ongelmat voisi ratkaista. Käytännössä tutkittiin, mitä kanavaa asiakas käyttää, kun hän ottaa yhteyttä korjaamolle, kuinka hyvin korjaamo vastaa hänelle ja mitä korjaamon tulisi tehdä, jotta asiakas olisi tyytyväinen ja että palvelu vastaisi hänen odotuksiaan.

Tämän työn perusteella, parhaimmaksi ratkaisuksi sisäisen viestinnän ongelmiin muodostui Automaster käyttöjärjestelmään saatavilla olevat mobiilisovellukset nimeltään Mobiilimekaanikko ja Huoltoneuvoja

Ulkoinen viestintä elää vahvaa murrosta, niin kuin koko korjaamoalakin. Tämän työn perusteella tulisi investoida verkkosivustoihin ja mobiilisovelluksiin, joiden kautta asiakas ja korjaamo voisivat viestiä.
 
Kokoelmat
  • Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus