Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma Wetteri Oy:n vaihtoautokaupalle

Pauanne, Jukka-Pekka (2018)

 
Avaa tiedosto
Pauanne_Jukka-Pekka.pdf (672.0Kt)
Lataukset: 


Pauanne, Jukka-Pekka
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026254
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma toimeksiantaja Wetteri Oy:n vaihtoautokaupalle. Toimeksiantaja oli tunnistanut tarpeen kehittää digitaalista markkinointiviestintäänsä, ja aloituskeskustelujen jälkeen yritykselle päätettiin laatia tämän tarpeisiin vastaava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma.

Toimeksiantajalle laaditun suunnitelman tavoitteina on yrityksen näkyvyyden parantaminen digitaalisissa markkinointikanavissa, verkkosivujen kävijäliikenteen ja sivujen kautta tulleiden yhteydenottojen kasvattaminen, asiakkaiden aktivointi ja sitouttaminen digitaalisissa markkinointikanavissa sekä yrityksen imagon vahvistaminen alueen markkinajohtajana.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu alan kirjallisuudesta sekä digitaalisista lähteistä. Digitaalisen markkinoinnin nopeasti kehittyvästä luonteesta johtuen tietoperustassa painotettiin erityisesti ajankohtaista asiantuntijatietoa, minkä vuoksi varsinkin digitaalisia lähteitä hyödynnettiin työssä huomattavan paljon.

Opinnäytetyö alkaa markkinoinnin teorialla. Kappaleessa käsiteltyjä aiheita ovat markkinointi, markkinointiviestinnän eri muodot, RACE-suunnittelu sekä eri mediatyypit ja digitaaliset markkinointikanavat. Tämän jälkeen on suoritettu lähtökohta- ja tilanneanalyysit, joita ovat yrityksen imagon, arvot, strategian ja markkinointiviestinnän kattava yritysanalyysi, tuote- ja arvoanalyysi, asiakasanalyysi, markkina-analyysi, kilpailuanalyysi sekä analyysit yhteen vetävä SWOT-analyysi. Itse digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma on laadittu SOSTAC-mallin mukaisesti. Suunnitelma koostuu jo aiemmin suoritetuista lähtökohta- ja tilanneanalyyseistä, markkinointiviestinnän tavoitteiden asettamisesta, kohderyhmän valitsemisesta ja asemoitumisesta, kohderyhmän valitsemisesta ja asemoitumisesta, sisältöstrategian laatimisesta, markkinointiviestintäkanavien valitsemisesta, integroimisesta ja toimenpiteistä sekä suunnitelman aikataulutuksesta ja seurannan toteutuksesta.

Opinnäytetyön tuloksena on toimeksiantajan tarpeisiin vastaava digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Vaikka automyynti digitalisoituukin jatkuvasti, on kehitys vielä alkutekijöissään, ja onnistuneella digitaalisella markkinointiviestinnällä voidaan alalla saavuttaa mittavaa kilpailuetua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste