Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kannattavan Shopify-verkkokaupan luominen

Ali, Imam (2018)

Avaa tiedosto
Imam_Ali .pdf (1.186Mt)
Lataukset: 


Ali, Imam
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026184
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli luoda Shopify-alustaa hyödyntäen kannattava verkkokauppa, joka toimii moitteettomasti. Käytettävä liiketoimintamalli oli Dropshipping, joka on toimitusketjunhallintamalli, missä jälleenmyyjä on ulkoistanut varaston ja tilauksien toimittamisen toimittajalle. Näin jälleenmyyjä voi keskittyä ydinosaamiseensa, joka tässä tapauksessa on markkinoiminen sosiaalisessa mediassa.

Työ aloitettiin markkinointistrategian kuvauksella, jossa ensisijaisesti käsiteltiin sosiaalisemedian hyödyntämistä markkinointikanavana. Tarkkailukohteena oli Facebook-ja Instagram-mainonta. Työssä syvennyttiin näiden kahden markkinointikanavan optimaaliseen hyödyntämiseen. Työssä tuotiin selkeästi esille toimiva ja yksinkertainen markkinointistrategia, jota on helppo ymmärtää ja implementoida.

Työn lopussa oli tapaustutkimus, jonka tarkoituksena oli selventää, miten kannattava verkkokauppa luodaan käytännössä. Tapaustutkimuksessa pyrittiin peilaamaan teoriaosuutta sivun luomisessa ja markkinoinnissa. Tapaustutkimuksen tarkasteluajanjaksona oli yksi kuukausi.

Työn lopputuloksena oli kannattava Shopify-verkkokauppa, joka toi insinöörityön tekijälle yhden kuukauden tulot. Verkkokauppa tehtiin kannattavaksi käyttämällä pelkkää Instagram-mainontaa, mutta insinöörityön tekijän tulevaisuuden suunnitelmissa on jatkaa markkinointia Facebookissa.
 
The objective of this thesis was to create a profitable Shopify store from scratch. The business model that was used was Dropshipping, which is a business model where the retailer has outsourced its inventory and order fulfillment to the supplier. This enables the retailer to focus on its core area of expertise, which in this case is social media marketing.

The thesis began by explaining the marketing strategy, which mainly focused on social media marketing and how by utilizing it a business could skyrocket its sales. The two marketing channels discussed in this thesis were Facebook and Instagram. The thesis aimed to show how by combining these two marketing channels a business could optimize it’s marketing to the maximum and thus increase its bottom line with little effort.

In the last part of the thesis there is a case study which aimed to show how a profitable Shopify store could be created in practice, principles and practices discussed in the theory phase was implemented step by step to make the store profitable. The time period, which the store was aimed to reach profitability was one month.

The result of the thesis was a perfectly functioning and profitable Shopify store. The store managed to bring the author of this thesis a month’s salary. Luckily, the store was made profitable just by using Instagram influencers. The next step is to optimize marketing by moving to Facebook advertising.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste