Markkinointisuunnitelma : Case Talo ja Koti Rakennuspalvelu
Honkala, Elina (2018)
Honkala, Elina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805066660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805066660
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kohdeyrityksen markkinoinnin kehittäminen. Markkinoinnin kehittämisen tueksi tehtiin tutkimus, joka mittasi sitä, kuinka asiakkaat löytävät ja valitsevat rakennusyrityksen. Toteutettu tutkimus oli laadullinen ja tutkimusaineisto kerättiin lomakehaastatteluin.
Teoriaosuudessa tarkastellaan mitä markkinointi on, sen kilpailukeinoja sekä markkinoinnin suunnittelemista. Tutkimuksen haastattelukysymykset pohjautuivat markkinoinnin kilpailukeinojen teorioihin, jotta asiakkaiden näkemys yritysten palveluista, hinnoittelusta, saatavuudesta ja markkinointiviestinnästä tulisi esille. Haastatteluja toteutettiin 12.
Tutkimustuloksista käy ilmi, kuinka asiakkaat lähestyvät rakennusyrityksiä ja minkälaisia ominaisuuksia he yrityksissä arvostavat. Tutkimustulosten ja läpikäytyjen teorioiden pohjalta kohdeyritykselle saatiin luotua sen tämänhetkisiin tarpeisiin sopiva markkinointisuunnitelma.
Teoriaosuudessa tarkastellaan mitä markkinointi on, sen kilpailukeinoja sekä markkinoinnin suunnittelemista. Tutkimuksen haastattelukysymykset pohjautuivat markkinoinnin kilpailukeinojen teorioihin, jotta asiakkaiden näkemys yritysten palveluista, hinnoittelusta, saatavuudesta ja markkinointiviestinnästä tulisi esille. Haastatteluja toteutettiin 12.
Tutkimustuloksista käy ilmi, kuinka asiakkaat lähestyvät rakennusyrityksiä ja minkälaisia ominaisuuksia he yrityksissä arvostavat. Tutkimustulosten ja läpikäytyjen teorioiden pohjalta kohdeyritykselle saatiin luotua sen tämänhetkisiin tarpeisiin sopiva markkinointisuunnitelma.