Asiakaslehtinen Promedin päiväkirurgian yksikön asiakkaille
Laurila, Essi; Marttila, Sanna (2018)
Laurila, Essi
Marttila, Sanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076881
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076881
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa asiakaslehtinen Promedin päiväkirurgian yksikköön. Opinnäytetyössä käydään läpi teorian pohjalta potilasohjeita sekä perioperatiivisen potilaan hoitopolkua. Asiakaslehtisen tarkoituksena on kertoa asiakaslähtöisesti mitä päiväkirurgian yksikössä tapahtuu ja miten päiväkirurgian asiakkaaksi tullaan. Asiakaslehtinen on suunnattu ensisijaisesti asiakkaille, jotka ovat kiinnostuneita saamaan tietoa Promedin päiväkirurgisen yksikön palveluista.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä on määritelty keskeiset käsitteet, jonka pohjalta asiakaslehtinen on tuotettu. Keskeisinä käsitteinä opinnäytetyössä oli potilas, perioperatiivinen hoitotyö, päiväkirurgia, hoitoketju sekä hoitopolku.
Opinnäytetyön pohjalta tuotettiin asiakaslehtinen, joka kertoo Promedin päiväkirurgian yksiköstä asiakaslähtöisesti. Asiakaslehtinen hyväksytettiin tilaajalla sekä toteutettiin yhteistyössä Promedin päiväkirurgian yksikön vastaavan sairaanhoitajan kanssa, jotta asiakaslehtinen palvelisi tilaajan toiveita ja tarpeita mahdollisimman hyvin.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä on määritelty keskeiset käsitteet, jonka pohjalta asiakaslehtinen on tuotettu. Keskeisinä käsitteinä opinnäytetyössä oli potilas, perioperatiivinen hoitotyö, päiväkirurgia, hoitoketju sekä hoitopolku.
Opinnäytetyön pohjalta tuotettiin asiakaslehtinen, joka kertoo Promedin päiväkirurgian yksiköstä asiakaslähtöisesti. Asiakaslehtinen hyväksytettiin tilaajalla sekä toteutettiin yhteistyössä Promedin päiväkirurgian yksikön vastaavan sairaanhoitajan kanssa, jotta asiakaslehtinen palvelisi tilaajan toiveita ja tarpeita mahdollisimman hyvin.