Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Liiketoiminnan perusteiden jalkauttaminen organisaatioon

Ranta, Veli-Pekka (2018)

 
Avaa tiedosto
Ranta_Veli-Pekka.pdf (2.246Mt)
Lataukset: 


Ranta, Veli-Pekka
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087063
Tiivistelmä
Viimeisen vuosikymmenen aikana on Suomi muun maailman kanssa kärsinyt finanssikriisin jälkeisestä taantumasta. Julkista rahoitusta on leikattu etenkin korkeakoulusektorilta erityisen raskaasti. Samaan aikaan yhä suurempi osa väestöstä tarvitsee entistä enemmän ja laadukkaampaa koulutusta työmarkkinoiden murroksessa. Koulutusta tarjoavien tahojen tulee saada enemmän aikaan vähemmillä resursseilla, joka väistämättä tarkoittaa entistä paremmin toimivia organisaatioita tehokkuuden saavuttamiseksi. Insinöörityön tavoitteena oli kartoittaa organisaation toiminnan tehokkuutta Metropolia Ammattikorkeakoulussa.

Insinöörityössä perehdyttiin liiketoiminnan perusteiden teorioihin, jalkauttamisen merkitykseen kilpailukyvylle ja tehokkuudelle, sekä strategiaviestinnän työkaluihin. Päämääränä oli kartoittaa ammattikorkeakouluympäristössä toimivan organisaation liiketoiminnan perusteiden jalkauttamisen onnistuminen, sekä havaita mahdolliset ongelmakohdat ja tehdä kehitysehdotuksia.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään liiketoiminnan perusteiden teorioita ja peruskäsitteitä henkilöstöjohtamisen näkökulmasta, sekä jalkauttamisen merkitystä organisaation toiminnalle. Osana insinöörityötä tehtiin henkilöstötutkimus, jonka avulla kartoitettiin jalkauttamisen onnistumista kohdeorganisaatiossa. Tutkimusmenetelmänä toimi kvantitatiivinen tutkimus.

Tutkimustuloksia verrattiin teoreettiseen viitekehykseen ja havaittiin selkeitä kehityskohteita, joihin esitettiin kehitysehdotuksina viestinnän parantamista, strategiaviestinnän laajentamista, sekä palkkiojärjestelmän uudistamista.

Tutkimus kuvasi tietyn hetken tilannetta osassa organisaatiota. Vaikka tulokset olivat hyvin selkeitä, kehitystarpeiden ollessa mittavia, vaatii aihe lisätutkimusta täsmätoimien aikaan-saamiseksi. Parhaiten työ toimii esitutkimuksena laajemmalle kehitysprojektille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste