Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yritysilme B2B-sisaryritykselle

Tielinen, Joonas (2018)

Avaa tiedosto
Yritysilme_B2B-sisaryritykselle_JoonasTielinen_opinnaytetyo_200418.pdf (2.575Mt)
Lataukset: 


Tielinen, Joonas
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805076886
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä vertaillaan, miten yritys- eli B2B-markkinointi, eroaa kuluttajamarkkinoinnista, sekä selvitetään, miten sisaryritykselle kehitetään yritysilme. Työssä perehdytään myös yritysilmeen suunnitteluprosessiin ja vaadittavaan taustatutkimukseen, johon ilme pohjautuu.

Yritysilme suunniteltiin asiakkaalle, Massive Granite Oy:lle, joka on keittiön mittatilaustasoja valmistavan Ylämaan Graniitti Oy:n sisaryritys. Asiakas perusti sisaryrityksen Massive Graniten palvelelmaan B2B-sektorilla rakennuskiven valmistajana. Tästä syntyi tarve tukevalle sisaryrityksen ilmeelle, joka toimii B2B markkinoinnissa.

Massive Graniten yritysilme sisältää logon, yrityksen värimallin, typografian, käyntikortit, kyltit ja työasut yrityksen näkyvyyden tukemiseksi. Suunnittelutyön tavoitteena oli tukea olemassaolevaa sisaryhtiötä sekä vahvistaa yhteistä konsernin brändiä. Tämän vuoksi yritysilme muistuttaa paljon Ylämaan Graniitin ilmettä. Siitä huolimatta kummallakin yrityksellä on oma tunnistettava tyyli ja visuaalinen kieli, mikä parhaiten auttaa heitä omilla markkinoillaan.

Suunnittelutyö perustui haastatteluihin ja taustatyöhön, jota tehtiin kummankin yrityksen kulttuurista, tavoitteista ja historiasta. Brändi- ja yritysilmetutkimus olivat myös elintärkeitä suunnittelutyölle. Informaatiota ja osaamista ihanteellisten identiteettiratkaisujen tuottamiseksi hankittiin tekemällä haastattelemalla ammattilaisia sekä lukemalla ammattikirjallisuutta. Taustatyön ja haastattelujen dokumentaatio ovat osa opinnäytetyötä luovan lopputuloksen esittelyn ohella. Työn yhteydessä selvisi, kuinka taustatutkimus ja asiakkaan organisaatioon perehtyminen ovat merkittäviä työvaiheita yritysilmeen suunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste