Jäsentyytyväisyystutkimus : Case Lady Line Vaasa
Kankaanpää, Eveliina; Heikkinen, Heidi (2018)
Kankaanpää, Eveliina
Heikkinen, Heidi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097268
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097268
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Lady Line Vaasan jäsenten tyytyväisyyttä yrityksen toimintaan ja palveluihin. Työn tavoitteena oli tutkia miten yritys voisi kehittää palvelujaan ja tuotteitaan. Tutkimuksen tarkoituksena on myös selvittää jäsenten uskollisuutta.
Opinnäytetyön teoriaosa koostuu palveluista ja niiden laadusta, asiakastyytyväisyydestä, suhdemarkkinoinnista ja asiakasuskollisuudesta.
Empiirisessä osassa tarkastellaan kvantitatiivisen markkinointitutkimuksen teoriaa, jonka jälkeen käsitellään asiakastyytyväisyystutkimuksen suorittamista, esitellään tutkimuksen tulokset ja analysoidaan niitä. Kyseessä on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, joka on toteutettu kyselynä. Tutkimuksen vastausprosentiksi tuli 55,5%, joten tutkimus oli onnistunut.
Tutkimuksen pätevyyttä tarkasteltiin reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Tutkimuksen avulla löydettiin sekä hyvinä että huonoina pidettyjä osa-alueita. Voidaan todeta, että tutkimukselle asetetut tavoitteet täyttyivät.
Opinnäytetyön teoriaosa koostuu palveluista ja niiden laadusta, asiakastyytyväisyydestä, suhdemarkkinoinnista ja asiakasuskollisuudesta.
Empiirisessä osassa tarkastellaan kvantitatiivisen markkinointitutkimuksen teoriaa, jonka jälkeen käsitellään asiakastyytyväisyystutkimuksen suorittamista, esitellään tutkimuksen tulokset ja analysoidaan niitä. Kyseessä on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, joka on toteutettu kyselynä. Tutkimuksen vastausprosentiksi tuli 55,5%, joten tutkimus oli onnistunut.
Tutkimuksen pätevyyttä tarkasteltiin reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Tutkimuksen avulla löydettiin sekä hyvinä että huonoina pidettyjä osa-alueita. Voidaan todeta, että tutkimukselle asetetut tavoitteet täyttyivät.