Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Moninpelitoteutukset Unreal 4 -pelimoottorilla

Brooke, Samuel (2018)

 
Avaa tiedosto
Brooke_Samuel.pdf (4.187Mt)
Lataukset: 


Brooke, Samuel
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107504
Tiivistelmä
Tämä insinöörityö käsittelee moninpeliin liittyviä haasteita ja niiden ratkaisutapoja sekä toteutuksia Unreal 4 -pelimoottorilla. Suurimpina haasteina ovat muun muassa pelaajien ja pelipalvelimen väliset latenssit. Menetelmät, joilla pyritään ratkaisemaan haasteiden aiheuttamia ongelmia liittyvät pelaajien sijainnin ennustamiseen ja ekstrapolaation sekä interpolaatiolla viivekompensointiin. Insinöörityön tavoitteena on luoda kattava yleysymmärrys sekä syventävä katselmus moninpelitoteutuksiin Unreal 4 -pelimoottorilla ja sen eri mahdollisuuksista moninpelitoteutuksissa.

Aluksi insinöörityö alustaa pohjan moninpelitoteutus esimerkeille. Unreal 4 -pelimoottorin perusteita käydään monipuolisesti läpi, tavoitteena saada yleisymmärrys moninpelimenetelmistä Unreal 4 -pelimoottorin ympäristössä. Pelimoottorin perusteisiin kuuluu muun muassa blueprint-skriptauskielen ja C++-kielen käytön opettelua.

Perusteiden jälkeen työssä syvennytään Unreal 4 -moninpeli perusteisiin, jotka ovat välttämättömiä moninpelitoteutuksien luomiseen pelimoottorissa. Käsiteltäviin aiheisiin kuuluu esimerkiksi replikointi- ja ”RPC”-funktioiden luontiin C++-kielellä ja blueprint-skriptauksella.

Unreal 4 -moninpeliperusteiden syvennyksen jälkeen, työssä käydään läpi käytännön moninpelitoteutus esimerkkejä, jotka on toteutettu Unreal 4 -pelimoottorilla. Esimerkit koostuvat kolmesta eri projekteista mitä tutkinut -ja kehittänyt pelimoottorilla, joista yksi on suuremman skaalan peliprojekti. Toteutukset käyttävät 4.18.3-versiota pelimoottorista.

Lopuksi työssä käsitellään omien kokemusten opit sekä luodaan yhteenveto Unreal 4 -pelimoottorin moninpelitoteutus mahdollisuuksista ja kuinka sitä voidaan käyttää erilaisiin toteutuksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste