Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tekoälyalgoritmit videopeleissä

Ahonen, Vili (2018)

 
Avaa tiedosto
Ahonen_Vili.pdf (1004.Kt)
Lataukset: 


Ahonen, Vili
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117776
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, minkälaisia erilaisia videopelien tekoälytyyppejä tunnetaan,
millaisissa tilanteissa niitä voidaan soveltaa ja minkälaisia algoritmeja voidaan käyttää videopelitekoälyjen toteuttamisessa. Lisäksi toteutettiin tekninen toteutus, joka käsittelee
päätöksentekoa sekä polunetsintää. Opinnäytetyö suoritettiin omien intressien pohjalta ja omasta toimeksiannosta. Tekninen
toteutus toteutettiin Unity3D-ympäristössä. Toteutus sisältää kaksi osaa: Ant, joka käsittelee päätöksentekoa ja Adventurer, joka käsittelee polunetsintää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste