Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Varkauden Prismasta

Pelkonen, Katri (2010)

 
Avaa tiedosto
Katri_Pelkonen.pdf (332.1Kt)
Lataukset: 


Pelkonen, Katri
Savonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199807
Tiivistelmä
Suhdannevaihtelut perustuvat muutoksiin taloudellisessa kehityksessä, jotka tapahtuvat pitkällä
aikavälillä ja näin ollen heijastuvat myös kysyntään. Eri tuotteet kestävät suhdannevaihteluita hyvin
eri tavoin ja talouden lasku ei sinällään vaikuta elintarvikekauppaan, koska peruselintarvikkeista ei
pystytä tinkimään. Koko S-ryhmän vähittäismyynti kasvoi tammi–syyskuussa 2009 6,8 %. SOK:n
pääjohtaja Arto Hiltunen onkin todennut, että vaikeasta taloustilanteesta huolimatta
päivittäistavarakaupan myynti on Suomessa pysynyt vakaalla tasolla ja S-ryhmä on vahvistanut
hieman markkina-asemaansa ruokakaupassa.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Varkauden Prisman asiakkaiden tyytyväisyyttä
kassatyöntekijöiden ja infohenkilökunnan tarjoamaan palveluun sekä yleisesti tyytyväisyyttä
liikkeen yleisilmeeseen, siisteyteen ja tuotevalikoimaan. Tutkimuksen avulla Varkauden Prisman
johto saa tietoa siitä, kuinka hyvää palvelua Varkauden Prisman asiakkaat kokevat saavansa
asioidessaan automarketissa. Tutkimustulosten perusteella saatiin myös selville syitä siihen, miksi
asiakkaat asioivat juuri Varkauden Prismassa sekä kiitosta että parannusehdotuksia.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena survey-tutkimuksena. Aineisto kerättiin informoidun kyselyn
avulla ja lomakkeiden täyttäminen ja palauttaminen tapahtui myymälässä asioinnin yhteydessä tai
asiakkaan omalla ajalla, jolloin palautusaikaa oli yksi viikko lomakkeiden vastaanottamisesta.
Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki Varkauden Prisman asiakkaat ja tutkimus toteutettiin
kesäkuussa 2009.
Tutkimustulokset osoittivat, että tärkeimmät syyt, joiden takia Varkauden Prismassa asioidaan ovat
kanta-asiakkuus, tuotevalikoima ja hintataso. Varkauden Prisman infopisteestä ja kassoilta saatava
palvelu sekä tuotteet ja niiden esillepano ovat hyvällä tai melko hyvällä tasolla. Asiakkaiden käsitys
Varkauden Prismasta kokonaisuutena on hyvä ja saadut tulokset olivat kaiken kaikkiaan hyviä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste