Brändin rakennus : Case: Outfox Festival
Salojuuri, Laura (2018)
Salojuuri, Laura
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188838
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805188838
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee brändin rakentamista. Brändäys on tärkeimpiä markkinoinnin keinoja ja on aina kiinnostanut minua aiheena. Aihe valikoitui oman tapahtumaprojektin laajan ja moniulotteisen visuaalisen ilmeen rakennuksen myötä. Tätä käsittellään tarkemmin case-tutkimuksessa, jonka kohteena on vuosina 2016 ja 2017 Salossa järjestetty musiikkifestivaali Outfox Festival. Työ esittelee tapahtumalle tehdyn visuaalisen ilmeen suunnittelun eri vaiheineen sekä tapahtuman rakentamisen prosessin takautuvasti.
Tavoitteena oli tutkia mitä hyvän brändin rakentaminen vaatii sekä peilata Outfoxin ilmeen rakentamisen prosessia siihen. Työ myös analysoi tapahtuman tuottamista brändäyksen näkökulmasta. Työn pohjana käytettiin alan kirjallisuutta sekä oman tekemisen kautta hankittua kokemusta.
Opinnäytetyö on suunnattu markkinoinnin ja mainonnan parissa työskenteleville tai alaa ja alan termistöä jo tunteville. Työ tarjoaa esimerkin siitä, mitä uuden tapahtuman brändin rakennuksessa on hyvä ottaa huomioon.
Tavoitteena oli tutkia mitä hyvän brändin rakentaminen vaatii sekä peilata Outfoxin ilmeen rakentamisen prosessia siihen. Työ myös analysoi tapahtuman tuottamista brändäyksen näkökulmasta. Työn pohjana käytettiin alan kirjallisuutta sekä oman tekemisen kautta hankittua kokemusta.
Opinnäytetyö on suunnattu markkinoinnin ja mainonnan parissa työskenteleville tai alaa ja alan termistöä jo tunteville. Työ tarjoaa esimerkin siitä, mitä uuden tapahtuman brändin rakennuksessa on hyvä ottaa huomioon.