Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rytmikyvyn kehittäminen lastentanssissa : Millaisia harjoitteita 3-8-vuotiaille?

Vuohelainen, Rebekka (2018)

 
Avaa tiedosto
Vuohelainen_Rebekka.pdf (336.5Kt)
Lataukset: 


Vuohelainen, Rebekka
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219264
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee rytmikyvyn harjoittamista lastentanssissa. Kirjoittaja toimi Kuopion Konservatorion tanssinopettajana 3-4-vuotaiden lastentanssissa, 7-8-vuotiaiden valmentavassa opetuksessa, sekä Liikunta – ja hyvinvointikeskus Fressin satubaletti-ohjaajana 3-4-vuotiaiden ja 5-6-vuotiaiden lasten ryhmissä.
Varsinainen lajiharjoittelu alkaa Suomessa 9-vuotiaana. Lastentanssi on osa kulttuurikasvatusta ja sillä pyritään luomaan mahdollisimman hyvät pohjataidot lajiharjoittelulle, sekä tukemaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja hyvinvointia. Opinnäytetyössä käsitellän lapsen kehityksen fysiologisia lainalaisuuksia, pohditaan ikäryhmälle sopi-via oppimistavoitteita ja harjoitteita, sekä tutustutaan musiikin peruskäsitteisiin.
Harjoituksia testattin jokaisessa ryhmässä kahden kokoontumiskerran ajan. Testaamisen tarkoitus oli saada infor-maatiota harjoitusten sopivuudesta ikäryhmälle, sekä löytää toimivia ohjaamisen tapoja. Oppimistavoitteina oli peruspulssin hahmottaminen ja ylläpitäminen liikkeessä, käsi-jalka koordinaation sekä erilaisten hyppykoordinaa-tioiden kehittyminen. Rytmilorut tukivat liikkeen rytmittämistä, käsi - jalkakoordinaation yhdistämistä ja auttoivat lapsia muistamaan opittua. Äänen painot ja eleet motivoivat lapsia sekä auttoivat rytmin hahmoittamisessa. Temppurata yhdistettyinä erilaisiin hyppykoordinaatioihin oli lapsille mieluisa ja motorista kehitystä oli havaittavissa jo kahden tapaamiskerran välissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste