Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma ompelimoyritykselle

Kyrönniemi, Päivi (2018)

 
Avaa tiedosto
Kyronniemi_Paivi.pdf (2.012Mt)
Lataukset: 


Kyrönniemi, Päivi
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia paikalliselle ompelimoyritykselle digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma vuositasolla. Toimeksiantajayritystä ei haluta mainita nimellä tässä opinnäytetyössä. Markkinointiviestinnän suunnittelussa keskityttiin kehittämään toimeksiantajayrityksen digitaalista markkinointiviestintää keskittyen yrityksen käytössä oleviin digitaalisiin viestintäkanaviin, joita ovat yrityksen verkkosivut, Facebook-sivu sekä Instagram-tili. Tavoitteena oli laatia yksinyrittäjän henkilöresurssit ja budjetin huomioiva toteuttamiskelpoinen markkinointisuunnitelma.

Opinnäytetyön tietoperusta perustuu markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin sekä kirjallisiin että sähköisiin lähdeaineistoihin, yrittäjän haastatteluun sekä nykytilanteen analyysiin. Yrityksen nykytilan analysointiin käytettiin SWOT-, TOWS- ja PESTLE-analyysimalleja. Muiden yritysten digitaalisen viestinnän vertailevaan analysointiin käytettiin benchmarking-tutkimusmenetelmää. Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelun pohjana käytettiin kehittämismenetelmänä P. R. Smithin kehittämää SOSTAC-mallia.

Opinnäytetyön päätuloksena syntyi digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma ompelimoyritykselle sisältäen kanavakohtaisen kirjallisen suunnitelman sekä kirjallisena että taulukkomuodossa. Suunnitelma perustuu muun muassa havaintoihin yrityksen verkkosivujen toiminnallisuudesta ja sisällöstä sekä vertailuanalyysiin valittujen yritysten verkkosivuista ja sosiaalisen median seurannasta. Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää tulevissa kehittämistoimenpiteissä, mikäli yrittäjä haluaa uudistaa yrityksen verkkosivut työssä esille tulleiden puutteiden ja kehittämiskohteiden osalta sekä hyödyntää kootut vinkit eri kanavien sisällön tuottamiseen ja kehittämiseen. Kehittämistoimenpiteinä suosittelen, että yrityksen verkkosivut toteutettaisiin uudelleen hakukoneoptimoituina ja työssä esille tulleet korjausehdotukset huomioiden.

Yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi suosittelen pohtimaan yrityksen liiketoiminnan eri strategiavaihtoehtoja sekä asettamaan yrityksen liiketoiminnalle tulevaisuudessa tarkat, mitattavat tavoitteet ja niiden seurantaan omat mittarit. Suosittelen myös yrityksen hinnoittelupolitiikan määrittämistä ennen hinnaston julkaisemista verkkosivuille. Asiakasymmärryksen kasvattaminen esimerkiksi asiakaskyselyn avulla olisi hyödyllistä, jotta yritys löytäisi parhaat keinot, joilla tuottaa arvoa asiakkailleen ja erottautua kilpailijoista. Tämä mahdollistaisi yrityksen tuote- ja palveluvalikoiman keskittämisen kapeammalle ja tarkennetummalle asiakassegmentille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste