Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön merkitys aloittelevassa yrityksessä
Soukkanen, Emmi (2018)
Soukkanen, Emmi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805239664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805239664
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli myynnin ja markkinoinnin merkitys aloittelevassa yrityksessä. Työ kattaa sekä teoriaosan että tutkimuksen, jossa perehdytään toimeksiantajana toimineen Mainosvirta Oy:n toimintaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin.
Työosassa perehdytään kattavasti myynnin ja markkinoinnin merkitykseen yritykselle sekä myynnin ja markkinoinnin erityispiirteisiin b-to-b-markkinoilla. Työssä syvennytään myös myynnin ja markkinoinnin yhteistyön etuihin ja haasteisiin sekä yhteistyön merkitykseen esimerkiksi yrityksen johtamisessa, tiimityössä, seurannassa ja toiminnan kehittämisessä. Työn tarkoituksena oli luoda kattava teoriasisältö sekä sen pohjalta tutustua toimeksiantajana toimineen yrityksen toimintaan ja luoda käyttökelpoisia kehitysehdotuksia yrityksen käyttöön.
Tutkimusosa käsittelee myynnin ja markkinoinnin toteutusta sekä niiden yhteistyötä Mainosvirta Oy:ssä. Tutkimus on luonteeltaan laadullinen tutkimus ja se toteutettiin haastattelemalla yrityksen toimijoita.
Työn tuloksissa perehdytään tutkimuksen pohjalta yrityksen toiminnan tulevaisuuteen ja esitetään kehitysehdotuksia toiminnan kehittämiseksi. Koska yrityksen toiminta on vielä alussa, yritys pystyy hyödyntämään kehitysehdotuksia toimintansa suunnittelussa.
Työosassa perehdytään kattavasti myynnin ja markkinoinnin merkitykseen yritykselle sekä myynnin ja markkinoinnin erityispiirteisiin b-to-b-markkinoilla. Työssä syvennytään myös myynnin ja markkinoinnin yhteistyön etuihin ja haasteisiin sekä yhteistyön merkitykseen esimerkiksi yrityksen johtamisessa, tiimityössä, seurannassa ja toiminnan kehittämisessä. Työn tarkoituksena oli luoda kattava teoriasisältö sekä sen pohjalta tutustua toimeksiantajana toimineen yrityksen toimintaan ja luoda käyttökelpoisia kehitysehdotuksia yrityksen käyttöön.
Tutkimusosa käsittelee myynnin ja markkinoinnin toteutusta sekä niiden yhteistyötä Mainosvirta Oy:ssä. Tutkimus on luonteeltaan laadullinen tutkimus ja se toteutettiin haastattelemalla yrityksen toimijoita.
Työn tuloksissa perehdytään tutkimuksen pohjalta yrityksen toiminnan tulevaisuuteen ja esitetään kehitysehdotuksia toiminnan kehittämiseksi. Koska yrityksen toiminta on vielä alussa, yritys pystyy hyödyntämään kehitysehdotuksia toimintansa suunnittelussa.