Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikirja yrityksen visuaalisen viestinnän työkaluna

Alakarhu, Elena (2018)

 
Avaa tiedosto
alakarhu_elena.pdf (772.9Kt)
Lataukset: 


Alakarhu, Elena
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805239653
Tiivistelmä
Digitalisoituvassa ympäristössä visuaalisen viestinnän merkitys kasvaa. Viestintä kuuluu, mutta se myös näkyy eri kanavissa. Visuaalisen viestinnän avulla yritys kommunikoi sisäisesti työntekijöiden ja ulkoisesti yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien kanssa. Yrityksen visuaalisen viestinnän yhtenäistäminen edesauttaa brändin rakentumista. Vahva brändi tuo yritykselle tunnistettavuutta ja taloudellista hyötyä.

Toimeksiantajayrityksenä opinnäytetyössä toimii Oulun Kamppailuklubi Oy. Opinnäytetyön aihe syntyi toimeksiantajayrityksen tarpeesta yhtenäiseen visuaaliseen viestintään. Ongelmana taustalla oli graafisen ohjeiston ja brändin linjausten puuttuminen sekä viestinnän vaikeudet. Kasvavan yrityksen olemassa olevaan yritysilmeeseen, viestintään ja brändin ylläpitoon kaivattiin selkeää ohjeistusta. Tavoitteena oli luoda sisäisen ja ulkoisen viestinnän avuksi ohjeisto, joka sisältää yrityksen viestinnän ydinasiat sekä graafisen ilmeen.

Tietoperustana opinnäytetyössä toimii sisäinen ja ulkoinen viestintä, brändi, mediamainonta ja visuaalisen suunnittelun periaatteet. Kehittämistehtävä opinnäytetyössä on yrityksen visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen ja ohjeistaminen. Opinnäytetyön tuloksena syntyi brändikirja yrityksen sisäisen ja ulkoisen visuaalisen viestinnän ylläpitoon.

Brändikirjaa on noudattamisen lisäksi myös pidettävä jatkuvasti ajan tasalla. Jatkotoimenpiteenä näkisin brändikirjan yrityksen sisäisen viestinnän apuvälineenä. Kirjaan sisällytettäisiin tarkemmin yrityksen tulevaisuuden suunnitelmat, asiakasprofiilit ja kohderyhmät sekä tarkistuslistat avuksi materiaalin valmistukseen. Brändikirja toimisi sisäisen viestinnän lisäksi uusien työntekijöiden perehdytysmateriaalina.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste