Mainostaminen InstagramStoriesissa ja Snapchatissa
Häkkinen, Vilma (2018)
Häkkinen, Vilma
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510387
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median kanavien, InstagramStoriesin ja Snapchatin mainosmahdollisuuksia. Snapchat ja InstagramStories ovat alustoja, joissa julkaistu kuva näkyy tarinamuodossa 24 tuntia julkaisun jälkeen.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli analysoida Snapchattia ja InstagramStoriesia mainosalustoina ja tutkia minkälaisia mainoksia alustoilla näkyy tällä hetkellä. Laadullisen kyselytutkimuksen muodossa opinnäytetyössä selvitetään, mitä mieltä suomalaiset ovat mainoksista Snapchatissa ja InstagramStoriesissa. Mainosalustaa pohditaan tässä opinnäytetyössä myös maksetun mainossisällön kannalta.
Opinnäytetyön teoriassa perehdytään sosiaalisen median käytön ikäjakaumaan, alustoiden tarjoamiin mainostamistapoihin sekä tarinamuotoiseen kerrontatapaan.
Opinnäytetyön tuloksena on arvokasta tietoa mainostamisesta Snapchtissa ja InstagramStoriesissa. Alustoiden nuoren iän takia niiden käytöstä ei löydy monia tutkimuksia.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli analysoida Snapchattia ja InstagramStoriesia mainosalustoina ja tutkia minkälaisia mainoksia alustoilla näkyy tällä hetkellä. Laadullisen kyselytutkimuksen muodossa opinnäytetyössä selvitetään, mitä mieltä suomalaiset ovat mainoksista Snapchatissa ja InstagramStoriesissa. Mainosalustaa pohditaan tässä opinnäytetyössä myös maksetun mainossisällön kannalta.
Opinnäytetyön teoriassa perehdytään sosiaalisen median käytön ikäjakaumaan, alustoiden tarjoamiin mainostamistapoihin sekä tarinamuotoiseen kerrontatapaan.
Opinnäytetyön tuloksena on arvokasta tietoa mainostamisesta Snapchtissa ja InstagramStoriesissa. Alustoiden nuoren iän takia niiden käytöstä ei löydy monia tutkimuksia.