Mainosvideon merkitys pienyrittäjälle
Kansanniva, Miikka (2018)
Kansanniva, Miikka
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910826
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910826
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää mainosvideon merkitys pienyrittäjälle. Halu tutkia tätä aihetta on lähtöisin työni ja oman harrastuneisuuden pohjalta. Opinnäytetyön keskiössä on mainosvideo, jonka olen tuottanut oululaiselle pienyrittäjälle. Mainosvideo on opinnäytetyöni produktio-osa.
Opinnäytetyössä tutkin puuseppäyrittäjä Olli Mäkisen asiakkaita ja sitä, miten Mäkisen mainosvideo on mahdollisesti vaikuttanut asiakkaiden osto- ja kontaktointipäätöksiin. Olen tehnyt kyselytutkimuksen Mäkisen asiakkaille, jossa selvitän, minkälaisia mielikuvia ja tunteita mainosvideo herättää, missä palveluissa sitä katsotaan ja miten se vaikuttaa kuluttajaan yleisesti. Olen käynyt läpi mainosvideon tekotapoja, mahdollisia jakelukanavia ja mainosvideon erilaisia tyylisuuntia. Lisäksi olen tutkinut mainosvideon vahvuuksia ja sen ominaisuuksia sekä tapoja vaikuttaa kuluttajaan.
Tuloksissa kävi ilmi, että mainosvideo on vaikuttanut Mäkisen asiakkaiden osto- ja kontaktointipäätöksiin. Mainosvideo on myös edistänyt puuseppä Mäkisen yrityksen brändiä ja tuonut tunnettavuutta yritykselle. Mainosvideo on luonut positiivisia mielikuvia ja vaikuttanut kuluttajien mielipiteeseen Mäkisen yrityksestä. Tutkimuksessa myös selvisi, että kuluttajat katsovat mielellään yrityksien mainosvideoita niiden kotisivuilla.
Tutkimukseni antaa hyvän esimerkkitapauksen, joka antaa tärkeää tietoa muille pienyrittäjille mainosvideon toimivuudesta ja tärkeistä huomioon otettavista asioista.
Tutkimustuloksia voivat hyödyntää pienyrittäjät, jotka pohtivat markkinointistrategioitaan.
Opinnäytetyössä tutkin puuseppäyrittäjä Olli Mäkisen asiakkaita ja sitä, miten Mäkisen mainosvideo on mahdollisesti vaikuttanut asiakkaiden osto- ja kontaktointipäätöksiin. Olen tehnyt kyselytutkimuksen Mäkisen asiakkaille, jossa selvitän, minkälaisia mielikuvia ja tunteita mainosvideo herättää, missä palveluissa sitä katsotaan ja miten se vaikuttaa kuluttajaan yleisesti. Olen käynyt läpi mainosvideon tekotapoja, mahdollisia jakelukanavia ja mainosvideon erilaisia tyylisuuntia. Lisäksi olen tutkinut mainosvideon vahvuuksia ja sen ominaisuuksia sekä tapoja vaikuttaa kuluttajaan.
Tuloksissa kävi ilmi, että mainosvideo on vaikuttanut Mäkisen asiakkaiden osto- ja kontaktointipäätöksiin. Mainosvideo on myös edistänyt puuseppä Mäkisen yrityksen brändiä ja tuonut tunnettavuutta yritykselle. Mainosvideo on luonut positiivisia mielikuvia ja vaikuttanut kuluttajien mielipiteeseen Mäkisen yrityksestä. Tutkimuksessa myös selvisi, että kuluttajat katsovat mielellään yrityksien mainosvideoita niiden kotisivuilla.
Tutkimukseni antaa hyvän esimerkkitapauksen, joka antaa tärkeää tietoa muille pienyrittäjille mainosvideon toimivuudesta ja tärkeistä huomioon otettavista asioista.
Tutkimustuloksia voivat hyödyntää pienyrittäjät, jotka pohtivat markkinointistrategioitaan.