Kestävä korttitalo : Yrityksen brändin rakentaminen
Kehvola, Veera (2018)
Kehvola, Veera
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510285
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee pienen paperituotteita valmistavan yrityksen identiteetin hahmottamista sekä brändin rakentamista ja hallintaa. Työn loppupuolella avaan yrityksen osallistumisesta Habitare -messuille Nordic Buzzin osastolle.
Kyseessä on oma yritykseni, joten lähestyn aihetta sisältä käsin. Opinnäytetyön teoreettisen taustan muodostavat brändiä ja strategiaa käsittelevä kirjallisuus. Aineistoa hankin haastatteluilla, jotka käsittelivät yrityksen herättämiä mielikuvia. Työssäni pohdin yrityksen haasteita ja strategiaa sekä nykyistä asemaa markkinoilla suhteessa kilpailijoihin.
Loppupuolella kirjoitan syistä osallistua messuille ja käyn tiiviisti läpi koko prosessin ideoinnista messuosaston suunnitteluun, messuilla työskentelyyn ja asiakaskohtaamisiin. Messuosaston suunnittelu toteutettiin vastaamaan mahdollisimman hyvin yrityksen brändiä. Lopuksi summaan lyhyesti messujen annin yritykselle.
Työn on tarkoitus selkeyttää yritykseni brändia ja asemaa ja toimia työkaluna kansainvälistymistä ja tulevia messuosallistumisia silmällä pitäen. Toisaalta se voi auttaa myös muita yrityksen perustamista suunnittelevia tai pienyrittäjiä brändin hahmottamisessa ja messujen suunnittelussa.
Kyseessä on oma yritykseni, joten lähestyn aihetta sisältä käsin. Opinnäytetyön teoreettisen taustan muodostavat brändiä ja strategiaa käsittelevä kirjallisuus. Aineistoa hankin haastatteluilla, jotka käsittelivät yrityksen herättämiä mielikuvia. Työssäni pohdin yrityksen haasteita ja strategiaa sekä nykyistä asemaa markkinoilla suhteessa kilpailijoihin.
Loppupuolella kirjoitan syistä osallistua messuille ja käyn tiiviisti läpi koko prosessin ideoinnista messuosaston suunnitteluun, messuilla työskentelyyn ja asiakaskohtaamisiin. Messuosaston suunnittelu toteutettiin vastaamaan mahdollisimman hyvin yrityksen brändiä. Lopuksi summaan lyhyesti messujen annin yritykselle.
Työn on tarkoitus selkeyttää yritykseni brändia ja asemaa ja toimia työkaluna kansainvälistymistä ja tulevia messuosallistumisia silmällä pitäen. Toisaalta se voi auttaa myös muita yrityksen perustamista suunnittelevia tai pienyrittäjiä brändin hahmottamisessa ja messujen suunnittelussa.