Matkailukeskuksen hiihtolomien ohjelman suunnittelu, toteutus ja koordinointi
Raatikainen, Tommi (2018)
Raatikainen, Tommi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910996
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910996
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä esitellään työn toimeksiantajan Laajis Oy:n hiihtolomien ohjelmien suunnittelu, toteutus ja koordinointi. Matkailukeskus Laajis Oy toimii laskettelukeskuksena, majoitus- ja ravintolapalveluiden sekä muiden liikunta-aktiviteettien tarjoajana.
Opinnäytetyö alkoi työharjoittelulla Laajis Oy:ssä, jossa perehdyin hiihtokeskuksen toimintaan ja toimin tapahtumakoordinaattorina sekä suunnittelin muita matkailukeskuksen tapahtumia. Opinnäytteen tavoitteena oli luoda uudet hiihtolomien ohjelmapaketit kaudelle 2017-2018 Toiveena ohjelmapaketille oli perheille suunnattu tarjonta hyödyntäen Laajis Oy:n jo olemassa olevia palveluita.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö ja toiminallisen osuuden lisäksi opinnäytteessäni käsitellään tiiviisti ja kattavasti matkailupalveluiden tuotteistamisen, matkailupalvelun idean luomisen, matkailupalvelun asiakasryhmien määrittelyn, matkailupalvelun asiakaslupauksen, matkailupalvelun konseptoinnin, asiakkaiden tarpeiden ja markkinointiviestinnän teoriaa.
Toiminallisen osuuden lopputuloksena oli hiihtolomaviikoille kahdeksan ja yhdeksän valmiit ohjelmapaketit, joita on mahdollista hyödyntää myös tulevaisuuden hiihtolomille ja yhtenä tapana mainostaa Laajis Oy:n laajaa aktiviteettitarjontaa.
Opinnäytetyö alkoi työharjoittelulla Laajis Oy:ssä, jossa perehdyin hiihtokeskuksen toimintaan ja toimin tapahtumakoordinaattorina sekä suunnittelin muita matkailukeskuksen tapahtumia. Opinnäytteen tavoitteena oli luoda uudet hiihtolomien ohjelmapaketit kaudelle 2017-2018 Toiveena ohjelmapaketille oli perheille suunnattu tarjonta hyödyntäen Laajis Oy:n jo olemassa olevia palveluita.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö ja toiminallisen osuuden lisäksi opinnäytteessäni käsitellään tiiviisti ja kattavasti matkailupalveluiden tuotteistamisen, matkailupalvelun idean luomisen, matkailupalvelun asiakasryhmien määrittelyn, matkailupalvelun asiakaslupauksen, matkailupalvelun konseptoinnin, asiakkaiden tarpeiden ja markkinointiviestinnän teoriaa.
Toiminallisen osuuden lopputuloksena oli hiihtolomaviikoille kahdeksan ja yhdeksän valmiit ohjelmapaketit, joita on mahdollista hyödyntää myös tulevaisuuden hiihtolomille ja yhtenä tapana mainostaa Laajis Oy:n laajaa aktiviteettitarjontaa.