RPG-peli Unity3D-pelimoottorilla
Hannuksela, Semi (2018)
Hannuksela, Semi
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011359
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä toimiva RPG-pelin prototyyppi. RPG-pelin ideana on saada pelaaja eläytymään pelihahmon taakse edetessään pelimaailmassa. Ensiksi opinnäytetyössä perehdytään RPG-pelien ominaisuuksiin sekä historiaan. Seuraavaksi käydään läpi RPG-pelin toteutus vaihe vaiheelta. Lopuksi on yhteenveto RPG-pelin prototyypin luomisen onnistumisesta.
Projekti toteutettiin Unity3D-pelimoottorilla. Projektin etenemisen aikana hyödynnettiin opetusvideoita, joiden avulla saatiin toteutettua toimivia ominaisuuksia pelille. Myös aikaisempi kokemus Unity3D-pelimoottorin käyttämisestä edesauttoi projektin etenemisessä. Projektin koodikielenä käytettiin C#-kieltä.
Projektin lopussa saatiin tehtyä toimiva RPG-pelin prototyyppi. Projektin aikana saatiin myös hyvä käsitys siitä, miten Unity3D-pelimoottori soveltuu RPG-pelin luomiseen.
Projekti toteutettiin Unity3D-pelimoottorilla. Projektin etenemisen aikana hyödynnettiin opetusvideoita, joiden avulla saatiin toteutettua toimivia ominaisuuksia pelille. Myös aikaisempi kokemus Unity3D-pelimoottorin käyttämisestä edesauttoi projektin etenemisessä. Projektin koodikielenä käytettiin C#-kieltä.
Projektin lopussa saatiin tehtyä toimiva RPG-pelin prototyyppi. Projektin aikana saatiin myös hyvä käsitys siitä, miten Unity3D-pelimoottori soveltuu RPG-pelin luomiseen.