Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittäminen : Case: Primaq Group Oy

Virrankoski, Paula (2018)

 
Avaa tiedosto
Paula_Virrankoski.pdf (1.120Mt)
Lataukset: 


Virrankoski, Paula
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111566
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona pr- ja markkinointitoimisto Primaq Group Oy:lle. Sen tavoitteena on selvittää toimeksiantajayrityksen nykyisiltä asiakkailta, miten ja mistä he hankkivat tietoa markkinointipalveluja tuottavista toimijoista, minkälaista tietoa he haluavat löytää sekä auttaa löytämään keinoja, joiden avulla tunnistaa ja profiloida ostajien joukosta eroavia ryhmiä, jotka saattavat vaatia erillistä markkinointia ja tarjontaa. Tavoitteena on tuottaa toimeksiantajalle kattava analyysi siitä, missä yrityksen kannattaa mainostaa itseään ja miten.

Opinnäytetyö koostuu kolmesta osiosta: johdannosta, teoriasta ja empiriasta. Tutkimuksen teoreettiseen viitekehykseen kuuluvat teoriat business-to-business-markkinoinnista, segmentoinnista, brändistä ja imagosta, markkinointiviestinnästä sekä palveluista ja niiden laadusta. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin haastattelemalla kahdeksaa Primaqin nykyisen asiakasyrityksen edustajaa.

Tutkimustulokset eivät ole yleistettävissä koko perusjoukkoon, vaan ainoastaan tutkimukseen valittuun otokseen. Tutkimustuloksista selviää, että asiakkaat ovat yleisesti tyytyväisiä Primaqin markkinointiviestintään. Kehityskohteita kuitenkin ilmeni positiivisenkin palautteen kautta: joidenkin palveluiden esiintuomiseen ja markkinointikanavien valintaan kannattaa jatkossa keskittyä enemmän. Lisäksi uusia segmentointiperusteita kannattaa luoda, imagoa rakentaa tietoisemmin ja panostaa olemassa oleviin asiakkaisiin uusasiakashankintaa enemmän. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana, koska reliabiliteetti ja validiteetti toteutuvat. Lisäksi tutkimuksessa päästiin sille asetettuihin tavoitteisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste