Social Media Marketing Plan for Online Boutique Miss Chic Bohé
Nurminen, Siiri (2018)
Nurminen, Siiri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111464
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111464
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kohdeyritys Miss Chic Bohélle tehokas ja realistinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla pyrittiin saamaan yrityksen markkinoinnista suunnitelmallisempaa, sekä saada enemmän näkyvyyttä heidän sosiaalisen median kanaville ja verkkosivuille. Lisäksi tarkoituksena oli parantaa brändin tunnettuutta, lisätä seuraajien sitouttamista, houkutella uusia asiakkaita ja luoda liikennettä Miss Chic Bohén verkkosivuille sosiaalisen median markkinoinnin avulla.
Miss Chic Bohé on verkkokauppa, joka myy uniikkeja ja naisellisia vaatteita ja asusteita suoraan Pariisista toimitettuna. Työn toimeksiantajalla oli tarve markkinointisuunnitelmalle, jota yritys voi käyttää liiketoimintansa tukena.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, joka koostui sekä teoreettisesta että toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskittyi markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin keskeisiin käsitteisiin. Toiminnallinen osuus sisälsi Miss Chic Bohélle tehdyn varsinaisen markkinointisuunnitelman, joka sijoitettiin opinnäytetyön loppuun liitteeksi.
Markkinointisuunnitelma syntyi opinnäytetyön teoriaosuudessa esitetyn kuusivaiheisen ”Vision based-planning” -markkinointisuunnitelmamallin pohjalta. Suunnittelun ja toteutuksen tukena käytettiin Miss Chic Bohén lähtökohta-analyyseja sekä lukuisia haastatteluita ja viestejä yrityksen omistajan kanssa. Työn lopussa tarkasteltiin opinnäytetyötä ja markkinointisuunnitelmaa ja arvioitiin itse prosessia sekä sen onnistumista.
Työn tuloksena oli toimiva ja selkeä pitkän aikavälin markkinointisuunnitelma, jota Miss Chic Bohé voi hyödyntää tulevaisuudessa markkinoinnissaan. Sosiaalinen media on tällä hetkellä paras mahdollinen markkinoinnin kanava, joka mahdollistaa Miss Chic Bohén markkinoinnin tavoitteiden toteutumisen.
Miss Chic Bohé on verkkokauppa, joka myy uniikkeja ja naisellisia vaatteita ja asusteita suoraan Pariisista toimitettuna. Työn toimeksiantajalla oli tarve markkinointisuunnitelmalle, jota yritys voi käyttää liiketoimintansa tukena.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, joka koostui sekä teoreettisesta että toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskittyi markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin keskeisiin käsitteisiin. Toiminnallinen osuus sisälsi Miss Chic Bohélle tehdyn varsinaisen markkinointisuunnitelman, joka sijoitettiin opinnäytetyön loppuun liitteeksi.
Markkinointisuunnitelma syntyi opinnäytetyön teoriaosuudessa esitetyn kuusivaiheisen ”Vision based-planning” -markkinointisuunnitelmamallin pohjalta. Suunnittelun ja toteutuksen tukena käytettiin Miss Chic Bohén lähtökohta-analyyseja sekä lukuisia haastatteluita ja viestejä yrityksen omistajan kanssa. Työn lopussa tarkasteltiin opinnäytetyötä ja markkinointisuunnitelmaa ja arvioitiin itse prosessia sekä sen onnistumista.
Työn tuloksena oli toimiva ja selkeä pitkän aikavälin markkinointisuunnitelma, jota Miss Chic Bohé voi hyödyntää tulevaisuudessa markkinoinnissaan. Sosiaalinen media on tällä hetkellä paras mahdollinen markkinoinnin kanava, joka mahdollistaa Miss Chic Bohén markkinoinnin tavoitteiden toteutumisen.