Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Impact of Chatbots in Customer Engagement

Ojapuska, Emma (2018)

 
Avaa tiedosto
Thesis EmmaOjapuska.pdf (747.5Kt)
Lataukset: 


Ojapuska, Emma
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412243
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätarkoituksena on avartaa näkemystä siitä, mikä vaikutus
chatboteilla on asiakkaiden sitouttamiseen. Työn tavoitteena on myös selvittää, mitkä osatekijät voivat vaikuttaa chatbotin onnistumiseen asiakkaiden sitouttamisessa. Työssä myös tarkastellaan miten chatbotit eroavat muista kommunikaatiokanavista joiden tavoite on lisätä asiakkaiden sitoutumista.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta; teoriasta ja empiirisestä tutkimuksesta.
Teoria on jaettu kolmeen osioon. Ensimmäisessä osassa kerrotaan mitä asiakkaiden sitouttaminen on, ja miten yritykset voivat onnistua siinä parhaiten. Toisessa osiossa kerrotaan yritysten digitaalisista kommunikaatiokanavista ja siitä mitä asiakkaat odottavat näiltä kanavilta. Kolmas osio kertoo chatboteista.
Opinnäytetyön empiirisessä tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmene-
telmää. Kvalitatiivinen menetelmä mahdollisti tarkemman kuvan antamisen chatbottien käyttökokemuksista ja vaikutuksista asiakkaiden sitouttamiseen. Opinnäytetyön toisessa osassa tutkimustulokset käydään läpi niitä analysoiden ja verraten
teoriittiseen taustatutkimukseen. Tutkimuksesta käy ilmi, että useimmissa tapauksissa chatbotit vaikuttavat asiakkaiden sitoutumiseen positiivisesti, ja että chatbotin tietynlaiset käyttötarkoitukset voivat tehdä käyttökokemuksesta kokonaan negatiivisen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste