Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuiluanalyysin hyödyntäminen palvelun laadun kehittämisessä

Siitonen, Juho; Vierimaa, Mikko (2018)

 
Avaa tiedosto
Siitonen_Juho_Vierimaa_Mikko.pdf (446.4Kt)
Lataukset: 


Siitonen, Juho
Vierimaa, Mikko
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412355
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kohdeyrityksenämme toimi yritys X ja tutkimus tehtiin yhdessä kyseisen yrityksen kanssa. Opinnäytetyön tavoite oli selvittää ja tutkia, kuinka yritys näkee itsensä ja miten tämä näkemys vastaa kuluttajan sekä yrityksen työntekijän näkemystä yrityksestä. Työ on tarkoitettu kohdeyrityksen johdon ja henkilöstön käyttöön, apuvälineeksi palvelun laadun kehittämiseen.

Opinnäytetyön sisältö rakentuu teoriapohjasta, joka perustuu palvelun laadun kokonaismallin sekä kuiluanalyysimallin kirjallisuudesta. Näiden teorioiden pohjalta opinnäytetyöhön luotiin kysely, jonka avulla selvitettiin yrityksen mahdollisten kuilujen koko. Kysely toteutettiin kvantitatiivisia menetelmiä noudattaen. Kyselyä tehtäessä henkilökuntaa informoitiin siitä, mihin kyselyllä pyrittiin. Vastausprosentti oli korkea.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saavuttaa tietoa, kuinka kohdeyritys pystyy kaventamaan mahdollisia toiminnallisia kuilujaan ja täten kasvattamaan palvelun laatuaan päivittäisessä toiminnassaan. Opinnäytetyön tuloksena mahdollisia kehityskohteita ja negatiivisia kuiluja huomattiin. Niihin puututtiin tuoden kehitysehdotuksia kirjallista tietoperustaa apuna käyttäen. Työ avaa mahdollisuuden jatkotutkimukseen asiakaskyselyn muodossa. Sen lisäksi tutkimus on helppo monistaa muillekin yrityksille käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste