Realtime Timetable and Interpreter Reservation System
Hadhood, Haret (2018)
Hadhood, Haret
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060813165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060813165
Tiivistelmä
Yritykset ovat ymmärtäneet, että muuttuvan digitaalisen maailman myötä on välttämätöntä kehittää uusia menetelmiä, jotta saadaan yhteistyö asiakkaiden ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa toimivammaksi. Jotta liiketoiminta pystyisi kilpailemaan, on uutta teknologiaa otettava käyttöön.
Tämä opinnäytetyö on kohdistettu Kuopion kaupungin tarpeisiin ja sen tarkoituksena on tarjota työntekijöilleen automatisoitu tulkkitilauspalvelu, jotta tulkintilaaminen on helpompaa ja nopeampaa. Kohderyhmän tarpeiden mukaan lopullisen sovelluksen on oltava monipuolinen ja helppokäyttöinen.
Näiden vaatimusten täyttämiseksi sovellus on tehty verkkosivuna, joka on ohjelmoitu PHP: llä. Myös verkkosivuston asettelu pitää skaalautua vierailevan laitteen näytönkoon mukaan, mikä mahdollistaa verkkosivun käytön erilaisilla laitteilla. Palvelun tietokanta on MySQL, jota käytetään tilauksien ja asiakkaiden tietojen tallentamiseksi. Sovelluksella on sisäänrakennetut ryhmät ja käyttöoikeustasot eri asiakkaiden, tulkkien ja super-käyttäjien käyttöoikeuksien välillä.
Tämän opinnäytetyön tuloksena kunnan ja sairaalan työntekijät voivat tehdä tulkkitilauksia verkossa ilman tarvetta soittaa tulkeille erikseen. Lisäksi, jos työntekijä haluaa tehdä muutoksia tilaukselle, se voidaan tehdä onnistuneen sisäänkirjautumisen jälkeen. Myös tulkit voivat hallita omaa kalenteriaan verkossa tai käyttämällä omaa mobiililaitettaan.
Tämä opinnäytetyö on kohdistettu Kuopion kaupungin tarpeisiin ja sen tarkoituksena on tarjota työntekijöilleen automatisoitu tulkkitilauspalvelu, jotta tulkintilaaminen on helpompaa ja nopeampaa. Kohderyhmän tarpeiden mukaan lopullisen sovelluksen on oltava monipuolinen ja helppokäyttöinen.
Näiden vaatimusten täyttämiseksi sovellus on tehty verkkosivuna, joka on ohjelmoitu PHP: llä. Myös verkkosivuston asettelu pitää skaalautua vierailevan laitteen näytönkoon mukaan, mikä mahdollistaa verkkosivun käytön erilaisilla laitteilla. Palvelun tietokanta on MySQL, jota käytetään tilauksien ja asiakkaiden tietojen tallentamiseksi. Sovelluksella on sisäänrakennetut ryhmät ja käyttöoikeustasot eri asiakkaiden, tulkkien ja super-käyttäjien käyttöoikeuksien välillä.
Tämän opinnäytetyön tuloksena kunnan ja sairaalan työntekijät voivat tehdä tulkkitilauksia verkossa ilman tarvetta soittaa tulkeille erikseen. Lisäksi, jos työntekijä haluaa tehdä muutoksia tilaukselle, se voidaan tehdä onnistuneen sisäänkirjautumisen jälkeen. Myös tulkit voivat hallita omaa kalenteriaan verkossa tai käyttämällä omaa mobiililaitettaan.