Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Venäläisten terveysmatkailijoiden asiakaskokemus ja sen kehittäminen Case: Kuopiolaiset terveysalan yritykset

Vainikainen, Julia (2018)

 
Avaa tiedosto
Vainikainen_Julia.pdf (1.210Mt)
Lataukset: 


Vainikainen, Julia
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061213689
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälaisen asiakaskokemuksen kuopiolaisten terveysalan yrityksiä tarjoavat venäläisille terveysmatkailijoille palvelupolun eri vaiheessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös tuoda esille kehittämiskohteita Suomen terveydenhuollossa.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, case-osuudesta, tutkimustuloksista ja pohdintaosuudesta. Teoriaosuu-dessa käsittelin palvelun teoriaa, asiakaskokemusta sekä terveysmatkailua Suomessa.

Tutkimustyö on kvalitatiivinen tutkimus ja aineistonkeruumenetelmänä oli teemahaastattelu. Haastatteluun osallistui yhteensä viisi venäläistä terveysmatkailijaa.

Haastattelut analysoin laadullisin menetelmin aineistolähtöisesti. Tutkimus osoitti, että venäläisasiakkaat olivat tyytyväisiä kuopiolaisten klinikoiden palveluihin. Asiakkaat arvostivat ammattitaitoa, asiakaspalvelua ja palve-luiden laatua. Työssä esitän myös asiakkaiden vastauksien tuloksena syntyneitä kehittämisideoita. Esimerkiksi venäjää puhuva ammattihenkilö olisi höydyllinen terveyspalveluja tarjoavassa yksikössä.

Palveluiden saanti äidinkielellä ja kieli yleisesti tuottivat venäläisille terveysmatkailijoille terveyspalveluiden käytössä ongelmia, joten siihen tulisi kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota, jotta venäläisasiakkaat kokisivat palveluiden käytön helpommaksi ja miellyttävämmäksi.

Haastattelussa tuli myös esille Suomen ja Venäjän terveydenhuollon eroja. Yhden haastateltavan mukaan Suo-messa sairaaloissa lääkärit vaihtuvat usein, mitä voi negatiivisesti vaikuttaa asiakaskokemuksen muodostami-seen. Joten toiveena oli, että vastaanotolla olisi sama hoitava lääkäri. Näiden lisäksi kuntoutuspalveluiden li-sääminen kirurgisen hoidon jälkeen olisi myös tarpeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste