Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Levy-yhtiön liiketoiminnan kehittäminen : Tapaus Signal Life

Kojonen, Iina (2018)

Avaa tiedosto
Kojonen_Iina.pdf (1.290Mt)
Lataukset: 


Kojonen, Iina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018090414859
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus on kehittää Signal Life -nimisen levy-yhtiön liiketoimintaa. Signal Life on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen itsenäinen levy-yhtiö, joka julkaisee kokeellista elektronista klubimusiikkia pääasiassa vinyylimuodossa.

Tutkimukseni käsittelee musiikkialaa ja itsenäisiä levy-yhtiöitä. Tutkin, miten vinyyliin keskittynyt, taiteellisesti tinkimätön levy-yhtiö voi kehittää liiketoimintaansa pienillä resursseilla. Etsin ratkaisuja digitalisaation tuomiin haasteisiin ja kartoitan, millaisia ongelmia pienlevy-yhtiön pyörittämiseen liittyy. Työn tavoitteena on luoda pohja toiminnan kehittämiselle.

Opinnäytetyöni on luonteeltaan tapaustutkimus. Sen teoreettisen viitekehyksen muodostavat musiikkialan kirjallisuus, alan järjestöjen raportit sekä liiketoiminnan teoriat. Keräsin materiaalia puolistrukturoidun ja avoimen haastattelun sekä havainnoinnin kautta. Muodostin näiden avulla kuvan Signal Lifen arvoketjusta ja sidosryhmistä. Analysoin tutkimuksen tuloksia SWOT-menetelmällä, ja etsin ratkaisuja toiminnan kehittämiseen Benchmarking-vertailun avulla.

Tulosten perusteella Signal Lifen suurimmat haasteet liittyvät vinyylilevyjen tuotantoon. Tähän liittyviä taloudellisia riskejä voitaisiin pienentää toteuttamalla osa julkaisuista digitaalisessa muodossa, sekä tuomalla markkinoille oheistuotteita. Esitän myös yhtiön organisaatioon ja viestintään liittyviä kehittämisehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste