K Caara Fix -huoltokonseptin selvitys ja kehitys
Venäläinen, Ville (2018)
Venäläinen, Ville
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018091115044
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018091115044
Tiivistelmä
Tässä insinöörityössä aiheena on uuden K Caara Fix -toiminnan selvitys ja kehitys, huollon markkinointi, asiakastyytyväisyys sekä huollon toiminnan kehitys. Konseptin erikoisuutena on kaikkien huoltojen ja korjausten suorittaminen auto noudettuna ja palautettuna asiakkaalle 48 tunnin kuluessa. Työn tavoitteena on tuoda ilmi, mitä K Caara Fix tekee, minkälaisille asiakkaille palvelua tuotetaan, miten huoltoa markkinoidaan sekä miten asiakastyytyväisyyttä sekä toimintaa voisi kehittää.
Huoltokonsepti on Suomessa täysin uudenlainen, ja huollossa onkin meneillään pilottihanke. Tarkoituksena on saada merkkihuollon puolelta menetettyjä asiakkaita takaisin sekä hankkia uusia asiakkaita.
Työssä on kuvattu edellä mainitut aiheet ja esitetty kehitysideoita esitettäväksi huollon johdolle. Tietoa on kerätty käyttämällä hyödyksi omaa, mekaanikkojen ja esimiesten kokemusta sekä haastattelemalla markkinointiryhmän jäseniä. Lisäksi on tarkasteltu asiakaspalautteita sekä huollonvaraussivuston kävijämääriä.
Työssä saatiin varmistus siihen, että aikarajan tiukentaminen 24 tuntiin on mahdollista ilman suuria ponnisteluja. Muutamia sellaisia töitä havaittiin, joita ei 24 tunnin sisällä pystytä tekemään, mutta nämä voidaan rajata erillisellä huomautuksella pois aikarajasta. Ajanvaraus-järjestelmästä löytyi myös kehitettävää. Asiakkaille olisi hyvä tuoda ilmi varauksen päät-teeksi, miten prosessi etenee varauksen jälkeen. Kehitysehdotukset koskevat myös aamun nouto- ja palautusaikoja.
Huoltokonsepti on Suomessa täysin uudenlainen, ja huollossa onkin meneillään pilottihanke. Tarkoituksena on saada merkkihuollon puolelta menetettyjä asiakkaita takaisin sekä hankkia uusia asiakkaita.
Työssä on kuvattu edellä mainitut aiheet ja esitetty kehitysideoita esitettäväksi huollon johdolle. Tietoa on kerätty käyttämällä hyödyksi omaa, mekaanikkojen ja esimiesten kokemusta sekä haastattelemalla markkinointiryhmän jäseniä. Lisäksi on tarkasteltu asiakaspalautteita sekä huollonvaraussivuston kävijämääriä.
Työssä saatiin varmistus siihen, että aikarajan tiukentaminen 24 tuntiin on mahdollista ilman suuria ponnisteluja. Muutamia sellaisia töitä havaittiin, joita ei 24 tunnin sisällä pystytä tekemään, mutta nämä voidaan rajata erillisellä huomautuksella pois aikarajasta. Ajanvaraus-järjestelmästä löytyi myös kehitettävää. Asiakkaille olisi hyvä tuoda ilmi varauksen päät-teeksi, miten prosessi etenee varauksen jälkeen. Kehitysehdotukset koskevat myös aamun nouto- ja palautusaikoja.