Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Citymarket Kuopio Kolmisopen asiakastyytyväisyystutkimus

Hallinen, Jussi (2010)

 
Avaa tiedosto
Hallinen_Jussi.pdf (327.2Kt)
Lataukset: 


Hallinen, Jussi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052610594
Tiivistelmä
Tutkimuksessa selvitettiin Citymarket Kuopio Kolmisopen asiakastyytyväisyyden tasoa. Tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttivat asiakastyytyväisyyteen ja mistä asiakastyytyväisyys muodostui. Tutkimuksen tulosten avulla pyrittiin selvittämään asiakkaiden mielipiteitä, asenteita ja mitä osa-alueita asiakaspalvelusta pitäisi kehittää entistä paremmiksi.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelunlaadun ulottuvuuksia, asiakastyytyväisyyttä, asiakasuskollisuutta ja markkinoinnin kilpailukeinoja 4P sekä 7P- mallien kautta. Teoriaosuudessa kerrotaan myös Citymarketista ja Keskosta.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2009 yhden strukturoidun kyselylomakkeen avulla, joka sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Kyselyyn vastasi Citymarket Kuopio Kolmisopessa 23.6.2009 asioineet asiakkaat, joilla oli mahdollisuus osallistua kyselyyn ostosten teon päätteeksi. Kaikkiaan kyselylomakkeita jaettiin 250 kappaletta, joista palautui 202 kappaletta.

Tutkimustulosten perusteella voidaan sanoa, että Citymarket Kuopio Kolmisopen asiakastyytyväisyyden taso on pääosin hyvällä mallilla ja toiminta on muutenkin hyvällä pohjalla. Tulosten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä tämänhetkiseen palvelunlaatuun ja tuotevalikoimaan, eikä tuloksista löytynyt suuria epäkohtia. Tulosten perusteella pientä kehitettävää löytyi ainoastaan palveluympäristöön liittyvissä asioissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste