Myyntiprosessin kehittäminen sosiaalisen median avulla
Olenius, Rasmus (2018)
Olenius, Rasmus
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102216161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102216161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on myyntiprosessin kehittäminen sosiaalisen median avulla. Työssä tutkitaan sosiaalisen median hyödyntämistä myyntiprosessissa käyttämällä tutkimusmenetelmänä teoreettista tutkimusta, koska sosiaalinen media on muuttanut myyntiä ja markkinointia paljon mahdollistamalla uusia tapoja hoitaa ja rakentaa asiakassuhteita. Suomessa suurin osa yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa jollain tavalla, mutta on olemassa paljon yrityksiä, jotka eivät käytä. Tässä opinnäytetyössä selvitetään, minkälainen potentiaali piilee sosiaalisessa mediassa myyntiprosessin kannalta ja miten sosiaalisen median kanavia kannattaa käyttää.
Sosiaalisen median kanavia on todella monta tällä hetkellä. Siitä johtuen työssä keskitytään vain suosituimpiin kanaviin. Opinnäytetyössä ei käsitellä WhatsAppia ja Pinterestia muuten enempää kuin vain yhden kuvan kautta. WhatsAppista ei kirjoiteta, koska sitä ei juuri käytetä myynnissä niin paljon ja Pinterestista ei kirjoiteta, koska se on vähiten suosituimpien joukossa isojen sosiaalisen median kanavista.
Työssä käytetyillä tutkimuksilla halutaan selvittää, auttaako sosiaalinen media myynnissä ja miten sosiaalista mediaa kannattaa käyttää. Teoriaosassa käydään läpi ensiksi myyntiprosessia, sosiaalisen median käyttöä Suomessa ja mitä voi tehdä sosiaalisessa mediassa myynnin näkökulmasta. Seuraavaksi sosiaalisen median hyödyt tulee esiin tutkimustulokset-osiossa ja sen jälkeen mitä kannattaa pitää mielessä sekä miten kannattaa käyttää sosiaalisen median kanavia.
Täten, yritykset saavat kattavan kuvan, miten käyttää sosiaalista mediaa myyntiprosessissa ja miten sosiaalinen media voi auttaa yrityksien myyntiä lukemalla tämän opinnäytetyön.
Sosiaalisen median kanavia on todella monta tällä hetkellä. Siitä johtuen työssä keskitytään vain suosituimpiin kanaviin. Opinnäytetyössä ei käsitellä WhatsAppia ja Pinterestia muuten enempää kuin vain yhden kuvan kautta. WhatsAppista ei kirjoiteta, koska sitä ei juuri käytetä myynnissä niin paljon ja Pinterestista ei kirjoiteta, koska se on vähiten suosituimpien joukossa isojen sosiaalisen median kanavista.
Työssä käytetyillä tutkimuksilla halutaan selvittää, auttaako sosiaalinen media myynnissä ja miten sosiaalista mediaa kannattaa käyttää. Teoriaosassa käydään läpi ensiksi myyntiprosessia, sosiaalisen median käyttöä Suomessa ja mitä voi tehdä sosiaalisessa mediassa myynnin näkökulmasta. Seuraavaksi sosiaalisen median hyödyt tulee esiin tutkimustulokset-osiossa ja sen jälkeen mitä kannattaa pitää mielessä sekä miten kannattaa käyttää sosiaalisen median kanavia.
Täten, yritykset saavat kattavan kuvan, miten käyttää sosiaalista mediaa myyntiprosessissa ja miten sosiaalinen media voi auttaa yrityksien myyntiä lukemalla tämän opinnäytetyön.