Value Proposition for Software Upgrade Service of Patient Monitoring Systems for Hospitals
Ruokonen, Anssi (2010)
Ruokonen, Anssi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052610615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052610615
Tiivistelmä
Tämä päättötyö tutkii kuinka lääkinnällisten laitteiden ohjelmistopäivityspalvelu voidaan tarjota sairaala-asiakkaille lisäarvoa tuottavasti, laillisesti ja kannattavasti. Tutkimuksessa käytetään toimintatutkimuksen menetelmää sisältäen diagnoosivaiheen ulkoisten asiakkaiden ja kohdeyhtiön sisäisten sidosryhmien kyselyillä ja kohdeyhtiön sidosryhmien haastatteluilla nykytila-analyysinä. Toiminnan suunnittelu koostuu arvolupauksen kehittämisestä. Arvolupauksen lähettäminen ulkoisten asiakkaiden kohderyhmälle arvioitavaksi on suunnitelman toteutus. Ulkoisten asiakkaiden kohderyhmän palaute muodostaa heijastearviointivaiheen. Tätä palautetta arvioidaan arvolupauksen jatkokehittämiseksi. Toteutus sisältää useita organisaation kehitysehdotuksia, jotta arvolupaus voidaan toteuttaa kestävillä, laillisilla ja kannattavalla tavoilla.
Ehdotuksiin sisältyy ajatuksia hyvin määritellyn ristiinmyyntikulttuurin perustamisesta liittyvine ristiinmyyntipäällikön rooleineen ja ristiinmyyntiprosessein sisältäen reilut, luotettavat ja motivoivat suoritusmittarit ja erityyppiset kannustimet, jotka tyydyttävät sekä laitemyyntiorganisaation että palvelumyynti- ja toimitusorganisaatiot. Tutkimus kattaa asiakassuhteiden hallintajärjestelmän toteutuksen hankepäällikköineen ja liittyvät prosessit mahdollisten uusien asiakkaiden ja nykyisten asiakkaiden lisämyyntimahdollisuuksien tunnistamiseksi. Prosessinkehitysehdotuksia paremmin ennustettaviksi ohjelmistojulkaisuiksi esitellään. Erityinen huomio annetaan yhtenäistetyille palveluinnovaatioiden viitekehykselle, joka voi yhdenmukaistaa useat organisaatiot toimittamaan asiakkaille kokonaisvaltaisia palveluratkaisuja, jotka täyttävät asiakastarpeet ja jotka mahdollistavat kestävän liiketoiminnan kasvun.
Ehdotuksiin sisältyy ajatuksia hyvin määritellyn ristiinmyyntikulttuurin perustamisesta liittyvine ristiinmyyntipäällikön rooleineen ja ristiinmyyntiprosessein sisältäen reilut, luotettavat ja motivoivat suoritusmittarit ja erityyppiset kannustimet, jotka tyydyttävät sekä laitemyyntiorganisaation että palvelumyynti- ja toimitusorganisaatiot. Tutkimus kattaa asiakassuhteiden hallintajärjestelmän toteutuksen hankepäällikköineen ja liittyvät prosessit mahdollisten uusien asiakkaiden ja nykyisten asiakkaiden lisämyyntimahdollisuuksien tunnistamiseksi. Prosessinkehitysehdotuksia paremmin ennustettaviksi ohjelmistojulkaisuiksi esitellään. Erityinen huomio annetaan yhtenäistetyille palveluinnovaatioiden viitekehykselle, joka voi yhdenmukaistaa useat organisaatiot toimittamaan asiakkaille kokonaisvaltaisia palveluratkaisuja, jotka täyttävät asiakastarpeet ja jotka mahdollistavat kestävän liiketoiminnan kasvun.