Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bränditutkimus : Case Himos Juhannus

Kahilainen, Erika (2018)

 
Avaa tiedosto
Kahilainen_Erika.pdf (1.588Mt)
Lataukset: 


Kahilainen, Erika
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111917439
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen toimeksiantaja on Suomen suurin festivaalijärjestäjä Nelonen Media Live. Tutkimuksen kohteena on Nelonen Media Liven vanhin festivaali, Himos Juhannus, joka järjestetään vuosittain juhannuksena Himoksella, Jämsässä. Tämä tutkimus tutkii Himos Juhannuksen brändiä ja imagoa: millaisia mielikuvia asiakkaille syntyy Himos Juhannuksesta, millaisena asiakkaat tapahtumaa pitävät sekä miksi asiakkaat käyvät tapahtumassa.
Ennen tutkimusosaa on esitelty teoriaa brändistä, imagosta, palvelusta ja asiakassuhteesta ja teoreettinen viitekehys esittelee niiden yhteyden tähän tutkimukseen. Tässä tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin kyselylomaketutkimuksena. Tutkimus suoritettiin kahdessa osassa: toinen tutkimuksista suoritettiin ennen vuoden 2018 Himos Juhannusta ja toinen tapahtuman jälkeen. Ensimmäiseen tutkimukseen osallistui 723 vastaajaa ja toiseen 563 vastaajaa.
Tutkimustulokset osoittavat, että Himos Juhannuksen brändi on vahva ja tuottaa asiakkaille arvoa. Lähes kaikille tutkimuksen vastaajista syntyi Himos Juhannuksesta vain positiivisia mielikuvia ja tapahtumaa pidettiin viihdyttävänä ja suosittuna. Lisäksi tutkimustulokset osoittavat, että Himos Juhannuksen asiakkaat suosittelisivat tapahtumaa ystävilleen ja aikovat todennäköisesti vierailla tapahtumassa myös ensi vuonna. Vuonna 2018 järjestetyllä tapahtumalla ei ollut merkittävää vaikutusta vastaajien kokemaan brändiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste