Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin kanavat ja työkalut niiden käyttöön

Ilomäki, Oskari (2018)

 
Avaa tiedosto
Ilomaki_Oskari.pdf (389.3Kt)
Lataukset: 


Ilomäki, Oskari
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818866
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Digizer Oy, jossa tekijä on työskennellyt syyskuusta 2017 alkaen. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle toimiva kokonaisuus, jossa on käyty läpi eri digitaalisen markkinoinnin kanavia ja luotu kokonaisuus hyödyntäen RACE-mallia. Työ toimii myös koko yrityksen markkinaymmärrystä tukevana työnä. Työn pääsääntöinen tavoite oli kehittää tekijän ymmärrystä ja syventää tietotutta digitaalisen markkinoinnin eri kanavien ja työkalujen saralla. Työn kautta luodaan tekijälle laajempi ymmärrys digitaalisen markkinoinnin palvelukokonaisuuksien rakentamiseen.

Työssä pyritään luomaan tietoa ja taitoa lisäävä materiaali, jota voidaan hyödyntää yrityksen toiminnassa. Työn tavoitteena on luoda selkeä kuva eri digitaalisen markkinoinnin kanavista ja luoda ohjenuora yrityksille, jota he voivat hyödyntää omaa digitaalisen markkinoinnin suunnitelmaa luodessa. Tekijän tavoitteena on tuoda osaaminen esiin yhtenä kokonaisuutena, jota on kartutettu työelämässä ja opintojeni varrella. Työssä on käytetty valtavasti digitaalisia lähteitä, koska digitaalinen markkinointi kehittyy vahvasti ja tekijän näkökulmasta tämä oli tehokkain tapa kerätä materiaalia.

Toteutin tutkielmani haastattelututkimuksena, jossa tutkimusmenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua. Loin haastattelua varten kysymyslomakkeen, joka toimi haastattelun selkärankana. Onnistuin tutkielmassani luomaan kokonaisvaltaisen katsauksen käytettävistä olevista digitaalisen markkinoinnin kanavista, joita yritykset voivat hyödyntää digitaalisen markkinointisuunnitelman tekemisessä. Tekijän oma osaaminen on vahvistunut ja tietoperusta on syventynyt. Työssä haastattelun kohteina ovat neljä oululaista yritystä, joilla on oma verkkokauppa. Kohdeyrityksiä ovat Ihelp, Taitonetti, Autolle.com sekä Digitarvike.

Opinnäytetyön tuloksena valmistui kokonaisuus, jota yritykset voivat käyttää tietopankkina. Tämän lisäksi, miten eri digitaalisen markkinoinnin kanavia voidaan käyttää ostopolun eri vaiheissa RACE-mallia hyödyntäen. Digitaalinen markkinointi tunnetaan pääsääntöisesti ja sen eri kanavat, mutta moni yritys tarvitsee selkeäkielistä materiaalia, jota voidaan hyödyntää digitaalisen markkinoinnin kokonaisuuden luomisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste