Tapahtuman digitaalinen markkinointi : Musiikkitapahtuman digitaalinen markkinointi Zemppi Areena Oy:lle
Matala, Sami (2018)
Matala, Sami
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120319681
Tiivistelmä
Opinnäytetyö suoritettiin toimeksiantona Zemppi Areena Oy:lle. Työn tarkoituksena on näyttää digitaalisen markkinoinnin olevan tärkeä osa yrityksen markkinointia ja miten digitaalinen markkinointi onnistuu sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena opinnäytetyöllä on parantaa Zemppi Areenan sosiaalisen median näkyvyyttä ja myydä digitaalisen markkinoinnin avulla tapahtuma loppuun. Osana opinnäytetyötä oli laatia digitaalinen markkinointisuunnitelma Children of Bodom @Zemppi Areena -tapahtumalle. Markkinointisuunnitelma laadittiin niin, että sitä voidaan soveltaa myös tulevaisuudessa. Digitaalinen markkinointi toteutettiin pääasiassa kahdessa kanavassa, Facebookissa sekä Instagramissa.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, jossa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen algoritmeja, copywritingia, sekä kuvan ja videon käyttöä digitaalisessa markkinoinnissa. Lisäksi teoriaosuudessa perehdytään digitaalisen markkinoinnin kanaviin ja miten niissä toimitaan. Opinnäytetyöstä löytyy hyviä vinkkejä aloittelevalle sosiaalisen median markkinoijalle ja digitaalinen markkinointisuunnitelma toimii hyvänä pohjana uuden markkinointisuunnitelman tekoon.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, jossa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen algoritmeja, copywritingia, sekä kuvan ja videon käyttöä digitaalisessa markkinoinnissa. Lisäksi teoriaosuudessa perehdytään digitaalisen markkinoinnin kanaviin ja miten niissä toimitaan. Opinnäytetyöstä löytyy hyviä vinkkejä aloittelevalle sosiaalisen median markkinoijalle ja digitaalinen markkinointisuunnitelma toimii hyvänä pohjana uuden markkinointisuunnitelman tekoon.