Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelinkehitys Unity 3D:llä : Datan serialisointi ja tallentaminen

Paunonen, Teemu (2018)

 
Avaa tiedosto
Paunonen_Teemu_Opinnaytetyo.pdf (645.3Kt)
Lataukset: 


Paunonen, Teemu
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120720465
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään, millä tekniikalla saadaan luotua joukkueita ja pelaajia, sekä mitenkä saadaan nämä tiedot tallennettua ja serialisoitua. Tämän jälkeen saadaan kyseiset tiedot vielä deserialisoitua ja ladattua uudelleen.

Työssä käyn läpi mitä pelinkehitys vaatii yksittäiseltä kehittäjältä tai mitä se vaatii kehitystiimiltä. Katsastetaan muita pelimoottoreita ja vertaillaan kahta suosituinta pelimoottoria eli Unitya ja Unreal Engineä.

Työssä käy ilmi, että ilman kunnollista suunnittelua, sekä yksin työstäessä peliä voi pelinkehityksestä tulla pitkä prosessi, jossa on paljon tehtävää. Lopujen lopuksi esitellään hyvä tekniikka tietojen luomiseksi, sekä hyvät tavat tallentamisen ja serialisoinnin tekemiseen. Tämän jälkeen saadan tiedot vielä deserialisoitua ja ladattua uudelleen peliin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste