Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myymälän perustaminen Norjaan : Case Yritys X

Bertrand, Minna (2018)

Avaa tiedosto
Bertrand_Minna.pdf (783.9Kt)
Lataukset: 


Bertrand, Minna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121020649
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää myymälän perustamista varten tarvittavaa tietoa Norjasta. Työn toimeksiantaja on suomalainen vähittäiskaupan alan yritys, joka valmistaa ja myy laadukkaita kodin sisustustuotteita, vaatteita ja asusteita. Yritys haluaa jatkaa kansainvälistymistään omien myymälöiden kautta ja suunnittelee avaavansa lähitulevaisuudessa oman myymälän Norjaan.
Työn teoreettisena viitekehyksenä toimii PESTE-analyysi, jonka avulla selvitetään myymälän perustamiseen vaikuttavia poliittisia, ekonomisia, sosiaalisia, teknologisia ja ekologisia piirteitä. Työssä käsitellään Norjan kulttuuria, taloustilannetta, vientiä maahan, työlainsäädäntöä sekä pohditaan mahdollista yhtiömuotoa sekä liikepaikkaa. Tutkimuksen tavoitteena on saada neuvoja myymälän avaamiseen kansainvälistymisen asiantuntijoilta, joilla on kokemusta Norjasta. Työn empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä, kirjallisen haastattelun muodossa ennestään valituille henkilöille. Tutkimuskysymykset muodostettiin teorian pohjalta.
Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä Norjan olevan hyvä kohde myymälän avaamiselle maan sijainnin, hyvän taloudellisen tilanteen ja kulttuurin samankaltaisuuden vuoksi. Myymälän perustamisessa Norjaan on myös omat haasteensa, joista suurimmat liittyvät kielitaitoon, hyvän henkilöstön löytymiseen sekä kotimaisuuden suosimiseen, joka näkyy jopa yritysmuodon valinnassa. Tutkimuksen perusteella verkostojen hyödyntäminen ja ammattilaisen apu on suositeltavaa suunniteltaessa myymälää Norjaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste