dc.contributor.author | Ihalainen, Päivi | |
dc.date.accessioned | 2018-12-12T09:10:48Z | |
dc.date.available | 2018-12-12T09:10:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2018121120977 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/157633 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia huoltoliidien kannattavuutta Volkswagen korjaamossa ja tutustua maahantuojan antamien työkalujen käyttöön korjaamon huoltoneuvojien näkökulmasta. Autojen pidentyneet huoltovälit vähentävät korjaamokäyntejä jolloin asiakkuuden säilyttäminen korostuu merkkikorjaamolla kilpailun kiristyessä monimerkkikorjaamojen kanssa.
Volkswagenin maahantuoja K-Auto Oy (entinen VV-Auto Oy) tarjoaa jälkimarkkinointiin liidi-työkalun, jonka tarkoituksena on helpottaa huoltojen ennakoimista. Ideana on tarjota asiakkaalle ajankohtaista huoltoa ennen kuin auto itse ilmoittaa huollosta tai juuri kun se on ajankohtainen. Työkalulla voidaan rajata autot esimerkiksi mallin ja vuosimallin mukaan. Opinnäytetyön pienimuotoinen tutkimus osoittaa, ettei liidityökalun käyttäminen yli viisi vuotiaisiin autoihin ole ainakaan vielä tässä vaiheessa kannattavaa.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Autotalo Laakkonen Joensuu. Aihe on ajankohtainen, sillä auton omistamisesta pyritään tekemään koko ajan asiakkaalle helpompaa ja tavoitteena on pienentää korjaamon huoltoon tulevien puhelujen määrää varaamalla aika asiakkaalle ennen kuin tämä ehtii kuormittaa esimerkiksi korjaamon puhelinliikennettä. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to research how viable Volkswagen repair sales leads are and to learn about the sales lead tool. Longer service intervals reduce customers’ visits in repair shops so it is important to maintain customer relationships especially when the authorized brand dealer faces competition from multi brand repair shops.
Volkswagen, Seat and Audi importer K-Auto Oy offers to their authorized dealers repair shops a sales lead tool, which helps to forecast future car repairs. The idea is to make an offer to the customers just before the car tells about the repair need or the service interval comes up. The tool helps to select cars for example by age or model. The small-scale study which is this thesis shows that the use of a sales lead tool for cars over five years of age is not profitable.
This thesis was commissioned by Autotalo Laakkonen Joensuu. The subject is timely, because it the aim is to make owining of a car easier and to reduce the number of incoming calls to the repair shop by reserving the time for the customer before he or she makes the call. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tampereen ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Huoltoliidit valtuutetun merkkihuollon jälkimarkkinoinnissa | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/6700 | |
dc.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | huolto | |
dc.subject.ysa | autot | |
dc.subject.ysa | autoala | |
dc.subject.ysa | korjaamot | |
dc.contributor.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Ajoneuvo- ja kuljetustekniikka|sv=Fordons- och transportteknik|en=Vehicle and Transportation Engineering| | |
dc.subject.discipline | Auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelma | |