Näytä suppeat kuvailutiedot

Snapchat markkinoinnin työkaluna

Möttönen, Hanna (2018)

dc.contributor.authorMöttönen, Hanna
dc.date.accessioned2018-12-13T06:31:38Z
dc.date.available2018-12-13T06:31:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2018121221241
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/157739
dc.description.abstractSnapchat on tunnettu viestintäsovellus ympäri maailmaa etenkin nuoremman väestön kommunikaation välineenä. Kanava on yksi 2010-luvun suosituimmista sosiaalisen median kanavista. Snapchatin omistaa kamerayritys nimeltään Snap Inc. Snapchat tarjoaa B2B-asiakkailleen erilaisia ominaisuuksia markkinoinnin toteuttamiseen kanavassaan. Näiden sovelluksen ominaisuuksien piirteitä käsitellään opinnäytetyön alaluvussa 4.1. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään tietenkin Snapchatia viestintäkanavana sekä sosiaalista mediaa yleisesti. Aluksi syvennytään sosiaalisen median aikakauteen ja tämän jälkeen Snapchatin mahdollisuuksiin. Alun perin yksityishenkilöiden suosimista sosiaalisen median kanavista on tullut merkittävä osa myös yritysten toimintasuunnitelmia. Teoriaosuudessa käsitelläänkin myös yritysten haasteita some-markkinoinnissa. Snapchatiin liittyvä teoriaosuus käsittelee Snapchatin taustaa, käyttötarkoitusta, ominaisuuksia sekä markkinointipotentiaalia. Opinnäytetyö voi olla avuksi etenkin yrityksille, jotka ovat valitsemassa digitaalisia kanavia markkinointikäyttöön. Snapchat voi olla yksi vaihtoehdoista, ja työn kautta he voivat tutustua sovelluksen potentiaaliin ja käyttökokemuksiin. Opinnäytetyön teoreettista viitekehystä tukeekin selvitys Snapchatia markkinointikanavana hyödyntävien yritysten kokemuksista. Selvitys on toteutettu teemahaastattelun muodossa, ja haasteltavia on kolmesta eri yrityksestä. Haastatteluvastauksista selviää, mistä syistä Snapchat on valikoitunut markkinointikanavaksi ja kuinka kanava on heidän kohdallaan toiminut. Opinnäytetyö päättyy haastattelusta saatujen vastausten analysointiin ja arviointiin sekä lopuksi omaan pohdintaan opinnäytetyön sisällöstä ja työntekoprosessista.fi
dc.description.abstractSnapchat is a distinguished digital communication app that is used as a communication tool especially amongst the younger population. Snapchat is one of the most popular social media channels of the 2010s. Snapchat is owned by a listed company called Snap Inc. The platform offers different kinds of marketing features to its B2B-clients. These features are covered on the subchapter 4.1. of this thesis. Theoretic framework consists of social media overall and Snapchat itself. In the beginning we immerse in the social media era and then to the possibilites of Snapchat. Social media was originally favoured by private persons but since then it has become a significant tool and component in companies as well. Reflecting the challenges of social media marketing is also a part of the theoretic framework. In addition, the framework includes the background, purpose of use, quality and marketing potential of Snapchat. The thesis can be of use particularly to companies who are contemplating on which digital channels to use in marketing. Snapchat may be one of the alternatives and through this thesis they can become acquainted with the app's potential and user experiences. The theoretic framework is supported by theme interviews of three companies that have utilized Snapchat in their marketing. The interview answers impart why Snapchat was chosen as a marketing channel and how it has served in their case. The thesis ends with an analysis of the interview answers and the conclusion. The conclusion consists of self-reflecting on the content and the writing process.en
dc.language.isofin
dc.publisherSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleSnapchat markkinoinnin työkalunafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1731
dc.organizationSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordSnapchat
dc.subject.keywordsosiaalinen media
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordsisältömarkkinointi
dc.subject.specializationMyynnin ja markkinoinnin kehittäjä
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalous


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot